Pregled bibliografske jedinice broj: 183491
Uloga učitelja u razvoju darovitosti
Uloga učitelja u razvoju darovitosti // Učitelj - učenik - škola : zbornik radova Znanstveno-stručnog skupa povodom 140 godina učiteljskog učilišta u Petrinji / Ličina, Berislav (ur.).
Petrinja, 2003. str. 100-114 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 183491 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga učitelja u razvoju darovitosti
Autori
Tatković, Nevenka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Učitelj - učenik - škola : zbornik radova Znanstveno-stručnog skupa povodom 140 godina učiteljskog učilišta u Petrinji
/ Ličina, Berislav - Petrinja, 2003, 100-114
ISBN
953-99121-1-3
Skup
Dani Mate Demarina (3 ; 2002)
Mjesto i datum
Petrinja, Hrvatska, 2002
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
darovitost; učenici; učitelji; studenti; visoko o brazovanje
(talented pupils and students; teachers; high education)
Sažetak
S obzirom na društvenu dinamiku i globalne tendencije u školstvu, uloga učitelja u procesu identifikacije i poticanja razvoja darovitih učenika mijenja se u smislu osposobljavanju učenika za aktivnog sudionika osobnog i društvenog razvoja. Kreiranje, mijenjanje i unapređivanje okruženja u kojem će učenik moći izraziti svoje raznolike sposobnosti i svoju individualnost, samo je jedna je od kompleksnih zadaća učitelja koja pretpostavlja ovladavanje novim znanjima u smjeru uvažavanja i brige za posebne potrebe učenika te osposobljavanje učenika za samorazvoj. Kompetentno poučavanje zasnovano na diferencijaciji, akceleraciji i individualizaciji, omogućit će darovitom djetetu oslobađanje od svih stega, što će biti pretpostavka za njegovu emancipaciju i aktivno snalaženje u svijetu društvenih promjena. Provedeno istraživanje (Tatković, N. 2001.) među studentima Visoke učiteljske škole u Puli o samoprocjeni darovitosti može poslužiti kao indikator uloge učitelja u identifikaciji darovite djece. Samoprocjenom darovitosti studenti su se upoznali s diferenciranim i izrazito naglašenim osobnim sposobnostima u nekom području odgojnog djelovanja koje će moći primijeniti u svom profesionalnom radu.Ovim se osigurava koherencija profesionalnog djelovanja učitelja zasnovana na prethodnim iskustvima dodiplomskog studija. Implicite je naglašena važnost osposobljavanja studenata za teorijsko i praktično poimanje darovitosti aplicirano na djecu školske i predškolske dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA