Pregled bibliografske jedinice broj: 182675
Uskličnost u udžbenicima hrvatskoga jezika za učenike mlađe školske dobi
Uskličnost u udžbenicima hrvatskoga jezika za učenike mlađe školske dobi // Dijete i jezik danas : Učitelj hrvatskoga jezika i učitelj stranoga jezika za učenike mlađe školske dobi : zbornik radova s 2. međunarodnoga stručnoga i znanstvenog skupa / Vodopija, Irena (ur.).
Osijek, 2003. str. 91-100 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 182675 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uskličnost u udžbenicima hrvatskoga jezika za učenike mlađe školske dobi
(Exclamatory sentences in Croatian language textbooks for pupils in lower grades of primary school)
Autori
Smajić, Dubravka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Dijete i jezik danas : Učitelj hrvatskoga jezika i učitelj stranoga jezika za učenike mlađe školske dobi : zbornik radova s 2. međunarodnoga stručnoga i znanstvenog skupa
/ Vodopija, Irena - Osijek, 2003, 91-100
ISBN
953-6965-05-4
Skup
Međunarodni stručni i znanstveni skup Dijete i jezik danas : Učitelj hrvatskoga jezika i učitelj stranoga jezika za učenike mlađe školske dobi (2 ; 2002.)
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 24.11.2002. - 25.11.2002
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
usklična rečenica ; jezični udžbenici ; mlađa školska dob ; učenje hrvatskoga jezika
(exclamatory sentences ; language textbooks ; lower grades ; Croatian language teaching)
Sažetak
Rad govori o ulozi uskličnih rečenica u udžbenicima i vježbenicama iz hrvatskoga jezika za mlađe razrede osnovne škole koji su u uporabi tijekom prethodnih desetak godina. Uočava se kako je uskličnost prisutna na trima razinama: u lingvometodičkim predlošcima, zatim kao "obilježivač" važnih jezičnih sadržaja i na posljetku kao obrazovno zadaća – kada se usklične rečenice proučavaju kao vrsta ciljno usmjerenih rečenica. Utvrđuje se koliko je uskličnost zastupljena u svakom od četiriju razreda i kako joj pristupaju pojedini autori udžbenika. Sve udžbeničke jezične sadržaje, pa tako i one o uskličnosti, valja promatrati prije svega kao sredstva za uvježbavanje jezičnih djelatnosti radi razvijanja komunikacijskih sposobnosti učenika. One uvelike ovise o učenikovu tzv. metajezičnom znanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0245002
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Dubravka Smajić
(autor)