Pregled bibliografske jedinice broj: 182336
Odnosi proizvodnje i trgovine i problemi hrvatskoga gospodarstva (I)
Odnosi proizvodnje i trgovine i problemi hrvatskoga gospodarstva (I) // Suvremena trgovina, 29 (2004), 5; 153-155 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 182336 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnosi proizvodnje i trgovine i problemi hrvatskoga gospodarstva (I)
(Relationsphip Production - Trade and Problems of Croatian Economy (I))
Autori
Segetlija, Zdenko
Izvornik
Suvremena trgovina (1330-0180) 29
(2004), 5;
153-155
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kanali distribucije; marketinški kanali; vertikalni marketing; koncentracija
(distribution cnannels; marketing channels; vertical marketing; concentration)
Sažetak
Teorijsko razmatranje odnosa proizvodnje i trgovine ima svoje ishodište u izučavanju odnosa u marketinškim kanalima. Značaj vertikalnih marketinških sustava u američkoj ekonomiji uočen je već početkom šezdesetih godina prošloga stoljeća. U Europi se početkom sedamdesetih godina afirmirao tzv. vertikalni partnerski marketing. Tih se godina ideja vertikalnog marketinga pokušala inkorporirati i u gospodarstvo tadašnje socijalističke Jugoslavije (u čijem je sastavu bila i Hrvatska). U suvremenijim uvjetima na razvoj vertikalnoga marketinga utjecao je i razvoj teorije menadžmenta kao i ideje o optimizaciji marketinških tokova i kanala. U današnjim se uvjetima ističe da su povećana razina zahtjeva potrošača, rastuća dinamika konkurencije i koncentracije kako na strani trgovine tako i na strani proizvodnje, te ubrzanje tehnoloških promjena razlozi za turbulentnost okružja gospodarskih subjekata i time potrebitih novih koncepcija vertikalnoga marketinga (npr. ECR-a). Te su mogućnosti jedini način i za održanje domaćih trgovaca na malo i proizvođača u današnjoj Republici Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA