Pregled bibliografske jedinice broj: 182116
Kriteriji za vrednovanje slikovnice
Kriteriji za vrednovanje slikovnice // Zbornik radova - Sveučilište u Zadru - Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece. / Bacalja, Robert (ur.).
Zadar: Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2003. str. 277-289 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 182116 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kriteriji za vrednovanje slikovnice
(Criteria for Evaluation of Picture Books)
Autori
Galić, Gordana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova - Sveučilište u Zadru - Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece.
/ Bacalja, Robert - Zadar : Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2003, 277-289
Skup
Djetinjstvo, razvoj i odgoj
Mjesto i datum
Nin, Hrvatska; Zadar, Hrvatska, 23.05.2003. - 24.05.2003
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
slikovnica ; jezik ; estetika ; ilustracija
(picture book ; language ; aestheticism ; illustration)
Sažetak
Autorica u tekstu pod naslovom "Kriteriji za vrednovanje slikovnice" raspravlja o nekim tipičnim problemima koji se nameću svakom temeljitom i ozbiljnom pokušaju da se postojeća znanja o slikovnici kao vizualno - tekstualnom konceptu uobliče u cjelovit sustav. Prije svega, tu je problem određenja pojma slikovnice ; različita su stajališta o tome što ona zapravo jest i kakvo je njezino mjesto i vrijednost unutar dječje književnosti. U užem smislu, slikovnica je knjiga prvenstveno namijenjena djetetu i u toj književnosti zauzima prvo mjesto. Njezina vrijednost u odgoju i prvim obrazovnim koracima nemjerljiva je jer druženje djeteta sa slikovnicom razvija njegove jezične sposobnosti kao i vještinu slušanja, proširuje djetetov vokabular, utječe pozitivno na njegov intelektualni razvoj, na jačanje logičkog načina mišljenja ; razvija kod djeteta osjećaj za estetiku i dr. Nadalje, kako bi se postavili kriteriji za vrednovanje slikovnice, treba podrobnije raščlaniti i proučiti odnos ilustracije i teksta u slikovnicama. Njihov je suživot potrebno preciznije definirati, kao i njihove pojedinačne uloge unutar ovoga medija. Naposlijetku, u tekstu se nastoje uspostaviti kriteriji za vrednovanje slikovnice, nesustavnost kojih je posljedica problema o kojima se raspravljalo u prethodnim točkama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija