Pregled bibliografske jedinice broj: 181864
Edukacija vrijednosti i vrijednosti u edukaciji
Edukacija vrijednosti i vrijednosti u edukaciji // Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku hrvatskog društa / Vrgoč, Hrvoje (ur.).
Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2003. str. 268- 276 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 181864 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Edukacija vrijednosti i vrijednosti u edukaciji
(Education of values and values in education)
Autori
Babić, Nada ; Irović, Stanislava
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku hrvatskog društa
/ Vrgoč, Hrvoje - Zagreb : Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2003, 268- 276
Skup
Četvrti sabor pedagoga Hrvatske: Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku hrvatskog društva
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 08.05.2003. - 10.05.2003
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
edukacija; vrijednosni sustav; implicitna pedagogija; kontinuitet i komplementarnost odgoja-obrazovanja; moralna edukacija; edukacija vrijednosti
(education value system; implicit pedagogy; cintinuity and complementarity of education; ethical education; education of values)
Sažetak
U radu je problematizirana pokretačka uloga formalne edukacije u kontekstu društvene demokratizacije i burnih socijalnih, ekonomskih i tehnoloških promjena. Analiziraju se i propituju različita teorijska polazišta, mogućnosti i pristupi "edukaciji vrijednosti" u svijetlu kontinuiteta i komplementarnosti vrijednosnih sustava, na društvenoj i personalnoj razini. Proučavanjem djetetove autonomije u socijalnoj interakciji djece s odraslima (roditeljima, predškolskim učiteljima) autorice razotkrivaju privid sklada implicitne i službene pedagogije, deklarativnih vrijednosti i stvarne edukacijske prakse, vidljivod i skrivenog kurikuluma, svjetonazora djeteta i odraslih. Upozoravaju da se svođenjem profesionalne izobrazbe učitelja na "edukacijsku industriju", fokusiranu na tehnologiju izvedbe, zapostavljaju vrijednosne dimenzije njegove edukacije. Rješenje vide u jasnijem, neideologiziranom konceptualiziranju edukacijskih vrijednosti te u propitivanju mogućih i stvarnih pristupa "edukaciji vrijednosti" u dijalogu lišenom isključivosti i profesionalne arogancije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija