Pregled bibliografske jedinice broj: 181638
Uloga učitelja u socijalnoj integraciji učenika s posebnim potrebama
Uloga učitelja u socijalnoj integraciji učenika s posebnim potrebama // Dijete odgojitelj i učitelj : zbornik radova sa Znanstveno-stručnog skupa s međunarodnom suradnjom / Bacalja, Robert (ur.).
Zadar: Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2004. str. 35-47 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 181638 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga učitelja u socijalnoj integraciji učenika s posebnim potrebama
(The role of a teacher in the social integration of students with special needs)
Autori
Žic-Ralić, Anamarija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Dijete odgojitelj i učitelj : zbornik radova sa Znanstveno-stručnog skupa s međunarodnom suradnjom
/ Bacalja, Robert - Zadar : Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2004, 35-47
Skup
Znanstveno-stručni skup s međunarodnom suradnjom Dijete odgojitelj i učitelj
Mjesto i datum
Preko, Hrvatska; Zadar, Hrvatska, 21.05.2004. - 22.05.2004
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
djeca s posebnim potrebama; vršnjaci; socijalni i kognitivni razvoj; kognitivne sposobnosti; socijalna kompetencija; inkluzija
(children with special needs; peers; social and cognitive development; cognitive skills; social competency; inclusion)
Sažetak
U radu se polazi od značajne uloge vršnjaka u socijalnom i kognitivnom razvoju svakog djeteta. Uspostavljanje kvalitetnih odnosa s vršnjacima temelji se na određenim osobinama djeteta, na obilježjima okoline i na pozitivnom iskustvu pri druženju s vršnjacima. Kod djece s posebnim potrebama postoji povećani rizik od pojave teškoća u odnosima s vršnjacima. Primjerice, oni manje sudjeluju u grupnim igrama i teže uspostavljaju obostrana prijateljstva. S obziroma na sniženu razinu socijalne kompetencije kod djece sniženih kognitivnih sposobnosti, nužno je pružiti im podršku pri uspostavljanju odnosa s vršnjacima. Temeljem brojnih istraživanja o važnosti inkluzije ove djece od najranije dobi, u radu se ističe važnost uloge učitelja i vršnjaka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0013007
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Anamarija Žic-Ralić
(autor)