Pregled bibliografske jedinice broj: 180998
Društveni kontekst, posebne potrebe, invaliditet, teškoće u razvoju i edukacijsko uključivanje
Društveni kontekst, posebne potrebe, invaliditet, teškoće u razvoju i edukacijsko uključivanje // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 40 (2004), 237-250 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 180998 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Društveni kontekst, posebne potrebe, invaliditet, teškoće u razvoju i edukacijsko uključivanje
(Social context, special needs / disability / developmental disorders and educational inclusion)
Autori
Igrić, Ljiljana
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 40
(2004);
237-250
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
društveni kontekst ; edukacijsko uključivanje ; djeca s posebnim potrebama
(social context ; educational inclusion ; children with special needs)
Sažetak
Teorijski modeli mogu utjecati na uključivanje ljudi s teškoćama u društvo, ovisno o stanovištu koje zazuzimaju. Medicinski i statistički modeli suprotstavljaju normalno i patološko stvarajući tako osnovu za "hendikepizam", segregaciju i predrasude. Suprotno tome, socijalni modeli pretpostavljaju da je poteškoća rezultat interakcije osobe i njegove/njezine društvene okoline, sugerirajući da je okolina odgovorna za poziciju koju ima osoba s teškoćom. Tako invaliditet razmatran kao "posljedica teškoća u funkcioniranju osobe" postaje "smanjivanje odnosno gubitak mogućnosti za sudjelovanjem u životu". Prihvaćanjem tog stajališta premješta se odgovornost s pojedinca na društvo. Društvo bi, u tom slučaju, trebalo biti bez prepreka i osobe s teškoćama bi trebale aktivno zastupati svoja prava. Razmatran je utjecaj društvenog konteksta na poziciju "različitih" u školskoj reformi, edukacijska politika i spremnost zajednice i profesionalaca za promjenom s obzirom na edukacijsko uključivanje djece s posebnim potrebama u Engleskoj, SAD-u i Hrvatskoj. Analizirajući učinke znanstvenih istraživanja i profesionalnog rada u području posebnih potreba, uočeno je da postoji hitna potreba za novim pravcem u istraživanju, s osobom s posebnim potrebama kao subjektom. Tako će biti analiziran društveni kontekst te mogućnosti za promjenu, a rezultati će doprinijeti poboljšanju kvalitete života osoba s posebnim potrebama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0013007
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Ljiljana Igrić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus