Pregled bibliografske jedinice broj: 180011
Teškoće u razumijevanju prostornih odnosa kod osoba s afazijom
Teškoće u razumijevanju prostornih odnosa kod osoba s afazijom, 2003., diplomski rad, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 180011 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Teškoće u razumijevanju prostornih odnosa kod osoba s afazijom
(Comprehension of the locative relations in people with aphasia)
Autori
Knežević, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
11.07
Godina
2003
Stranica
39
Mentor
Prizl Jakovac, Tatjana
Ključne riječi
Prostorni odnosi; Prijedlozi; Razumijevanje; Brockaina afazija; Wernickeova afazija; Imenice
(Locative relations; Prepositions; Phrases; Comprehension; Brocas's aphasia; Wernicke's aphasia; Nouns)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi postoje li razlike u auditivnom i vizualnom razumijevanju prostornih odnosa, tj fraza koje sadrže prijedloge između različitih vrsta afazija na zadacima pokazivanja slika. Ispoitivane je provedeno na uzprku od 11 ispitanika, dobi od 24 do 72 godine kojima je dijagnosticirana Brockaina i Wernickeova afazija. Ispitivane su i razlike obzirom na kategorije imenica (biološke, predmeti, geometrijski likovi) u procesu razumijevanja ovih fraza između različitih vrsta afazije. Osobe s Beockainom afazijom značajno su bolje od osoba s Wernickeovom afazijom na svim zadacima osim razumijevanju fraza koje sadrže biološke kategorije imenica koje su prezentirane vizualno. Rezultati su diskutirani u skladu s trenutnim teorijama iz stručne literature.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest
POVEZANOST RADA