Pregled bibliografske jedinice broj: 179681
Zašto kulturologijsko obrazovanje za sve?
Zašto kulturologijsko obrazovanje za sve? // Dani Frane Petrića / Jurić, Hrvoje (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2002. str. 51-52 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, pregledni)
CROSBI ID: 179681 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zašto kulturologijsko obrazovanje za sve?
(Why culturological education for eceryone?)
Autori
Čatić, Igor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, pregledni
Izvornik
Dani Frane Petrića
/ Jurić, Hrvoje - Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2002, 51-52
Skup
13. dani Frane Petrića – ; “ ; Filozofija i odgoj u suvremenom društvu” ;
Mjesto i datum
Cres, Hrvatska, 20.09.2004. - 22.09.2004
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
prošlost i budućnost Prirode i humane kulture
(past and future of Nature and human culture)
Sažetak
I bi svjetlo. I tada započne prirodna tehnika prirodnom energetikom. I bi kamena oštrica. I tada započne čovjekova (umjetna) tehnika neživoga i materijalna kultura. I bi križanje biljaka. I započne biotehnika. I bi mitologija pa filozofija, temelji duhovne kulture. I nastane prirodna znanost, tehnologija i kulturologija. To je skraćena prošlost ali i budućnost Prirode i humane kulture. Prošlost je trajala 15 milijardi godina. Koliko će trajati budućnost uz nazočnost čovjeka kakav je sada, potpuno je neizvjesno. Možda će ga zamijeniti kiborzi karakteristika koje nema postojeći čovjek, a zatim androidi. Suvremeni čovjek treba poznavati svoju prošlost i sadašnjost kako bi mogao sagledati sve mogućnosti koje će utjecati na njegovu budućnost. To mu među ostalim treba omogućiti cjeloživotno obrazovanje koje se dijeli u početno i profesionalno. Pod početnim obrazovanjem razumijeva se ono koje završava s diplomom višeg ili visokog obrazovanja. Treba li to obrazovanje biti scijentističko ili kulturologijsko? Je li ta dvojba vezana samo uz obrazovanje tehničara ili svekolikog pučanstva? U tehnici scijentističko obrazovanje polazi od pretpostavke da je tehnika primjena prirodne znanosti. Prirodna znanost je nužna sastavnica djelovanja tehničara ali nije i dovoljna. Uspješno tehničko djelovanje temelji i na poznavanju duhovnih (društveno-humanističkih znanosti). Zato obrazovanje mora biti kulturologijsko. To znači da mora uključivati dostignuća duhovne i materijalne kulture s teologijom i tehnologijom kao vršnim znanostima kulturologije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo
POVEZANOST RADA