Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 179304

Dinamički utjecaj vozila na tramvajski kolosijek


Lakušić, Stjepan
Dinamički utjecaj vozila na tramvajski kolosijek, 2003., doktorska disertacija, Građevinski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 179304 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Dinamički utjecaj vozila na tramvajski kolosijek
(Dynamic behaviour of the tram-track interaction)

Autori
Lakušić, Stjepan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Građevinski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
27.11

Godina
2003

Stranica
183

Mentor
Rak, Mladenko

Ključne riječi
tramvajski kolosijek; tramvajsko vozilo; interakcija tramvaja i kolosijeka; numerički model; kontaktne sile
(tram track; tram vehicle; tram-track interaction; numerical model; contact force)

Sažetak
Istraživanje u ovom radu zasnovano je na osmogodišnjem praćenju izvođenja novih te rekonstrukcije postojećih tramvajskih kolosijeka u Zagrebu i Osijeku na visokovrijednim prometnim površinama gradske jezgre. Razmatran je utjecaj geometrijske nepravilnosti vozne površine tračnice na povećanje dinamičkih utjecaja na tramvajski kolosijek. Tijekom rekonstrukcija tramvajskih pruga uočeno je da su štete koje nastaju zbog kretanja vozila preko nepravilnosti na voznoj površini velike dok je saniranje oštećenja skupo i u pravilu zahtijeva obustavljanje tramvajskog prometa te djelomično remeti i odvijanje cestovnog prometa na onim mjestima gdje tramvajska i cestovna vozila koriste istu prometnu površinu. Uočeno je da najveći postotak oštećenja, kako same kolosiječne konstrukcije tako i elemenata zatvaranja kolosijeka, nastaje zbog nepravilnosti vozne površine u zonama zavara tračnica. Postojeći propisnici o održavanju tramvajskih pruga i pružnih postrojenja ZET-a (Zagreb) i GPP-a (Osijek) ne propisuju dopuštena odstupanja na površini kotrljanja kod zavarivanja tračnica dok propisi pojedinih željezničkih uprava propisuju dopuštena odstupanja na površini kotrljanja, a neki od njih propisuju i dopuštene nagibe za uklanjanje visinskih odstupanja u ovisnosti o brzini vozila. U radu je istraženo da li je kod tramvajskih kolosijeka potrebno primijeniti propisane nagibe za uklanjanje visinskih odstupanja na zavarima u skladu s propisima pojedinih željezničkih uprava ili je možda moguće primijeniti blaže uvjete budući da su glavne karakteristike tramvajskih kolosijeka male brzine kretanja vozila te mala opterećenja vozila po kotaču u usporedbi s klasičnim željezničkim kolosijekom. Za potrebe istraživanja izrađen je računalni program za simulaciju gibanja vozila po kolosijeku. Provedena je verifikacija računalnog programa jer jedino verificiran program može poslužiti da se razjasne neke teorijske ali i praktične nejasnoće. Uspoređivanjem rezultata mjerenja i rezultata proračuna ustanovljeno je vrlo dobro podudaranje eksperimenta i simulacije pomoću računalnog programa. Usklađenošću rezultata proračuna i rezultata mjerenja potvrđena je ispravnost računalnog programa za istraživanje problematike interakcije vozila i kolosijeka te mogućnost njegove aplikacije u svakodnevnoj inženjerskoj praksi. Istraživanjem je ustanovljeno da su opterećenja na kolosijek u slučaju kada na voznoj površini tračnice postoji neravnina, nekoliko puta veća nego u slučaju ravne vozne površine. Analizom rezultata proračuna pokazala se povoljnija primjena konstrukcija sa kontinuiranim oslanjanjem tračnice na podlogu u odnosu na konstrukcije sa diskretnim oslanjanjem. Utvrđena je mogućnost uvođenja blažih kriterija za uklanjanje visinskih odstupanja na zavarima kod tramvajskih kolosijeka u odnosu na kriterije koji vrijede za klasične kolosiječne konstrukcije. Predloženo je da se uklanjanje visinskih odstupanja na zavarima kod tramvajskih kolosijeka izvodi s nagibom 1 : 300 ili blažim. Na kraju radnje ukazano je na moguće smjernice budućeg razvoja problematike međudjelovanja tramvaja i kolosijeka.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Građevinarstvo



POVEZANOST RADA


Projekti:
0082221
0082216

Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Mladenko Rak (mentor)

Avatar Url Stjepan Lakušić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Lakušić, Stjepan
Dinamički utjecaj vozila na tramvajski kolosijek, 2003., doktorska disertacija, Građevinski fakultet, Zagreb
Lakušić, S. (2003) 'Dinamički utjecaj vozila na tramvajski kolosijek', doktorska disertacija, Građevinski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Laku\v{s}i\'{c}, Stjepan}, year = {2003}, pages = {183}, keywords = {tramvajski kolosijek, tramvajsko vozilo, interakcija tramvaja i kolosijeka, numeri\v{c}ki model, kontaktne sile}, title = {Dinami\v{c}ki utjecaj vozila na tramvajski kolosijek}, keyword = {tramvajski kolosijek, tramvajsko vozilo, interakcija tramvaja i kolosijeka, numeri\v{c}ki model, kontaktne sile}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Laku\v{s}i\'{c}, Stjepan}, year = {2003}, pages = {183}, keywords = {tram track, tram vehicle, tram-track interaction, numerical model, contact force}, title = {Dynamic behaviour of the tram-track interaction}, keyword = {tram track, tram vehicle, tram-track interaction, numerical model, contact force}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font