Pregled bibliografske jedinice broj: 179229
Zlouporabe monopolističkog i vladajućeg položaja poduzetnika u pravu konkurencije EU i SAD-a te osvrt na rješenja u hrvatskom zakonodavstvu
Zlouporabe monopolističkog i vladajućeg položaja poduzetnika u pravu konkurencije EU i SAD-a te osvrt na rješenja u hrvatskom zakonodavstvu // Hrvatska pravna revija, II (2002), 10; 64-70 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 179229 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zlouporabe monopolističkog i vladajućeg položaja poduzetnika u pravu konkurencije EU i SAD-a te osvrt na rješenja u hrvatskom zakonodavstvu
(Abuses of monopolistic and dominant position of the undertakings in the competition laws of EC and USA, with some overview to the positive solutions in the Croatian laws)
Autori
Pavletić-Župić, Mirna
Izvornik
Hrvatska pravna revija (1332-8670) II
(2002), 10;
64-70
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
sporazumi; poduzetnici; zakoni o konkurenciji; zloporabe monopolističkog i vladajućeg položaja; sudovi za sporove iz oblasti konkurencije
(agreements; undertakings; competition laws; abuses of monopolistic and dominant positions; competiton courts)
Sažetak
U sprječavanju ili sankcioniranju zlouporabi vladajućeg i monopolističkog položaja na tržištu, bitan je aspekt djelovanja regulatornih tijela za konkurenciju (agencije, uredi i sl.). Iz razloga jer se područje prava konkurencije oslanja na vrlo kompliciranu i relativno, pa čak i u europskim i svjetskim razmjerima, novu materiju, u određenom smislu i nedovoljno istraženu, od regulatornih tijela za konkurenciju može se očekivati i edukativna uloga. Naime, kao što je upravo iznijeto, radi vrlo recentnog nastanka prava i politike konkurencije, mnogi prekršitelji možda nisu svjesni da neko njihovo ponašanje na tržištu predstavlja povredu prava tržišnog natjecanja, pa čak i proskribiranu zlouporabu monopolističkog i vladajućeg položaja. Upravo radi toga potrebno je osvrnuti se na još jedan bitan aspekt djelovanja tijela za konkurenciju u EU, pa tako i državama kandidatkinjama iz europskog pravnog kruga, a koji je također « ; ; ; ; uvezen» ; ; ; ; iz uglednog antitrustovnog američkog prava. Ovaj aspekt tiče se djelovanja kojima se potiče kultura konkurencije među građanima, potrošačima, poduzetnicima, te ostalim sudionicima na tržištu. Jedna vrsta poticanja kulture konkurencije obavlja se kroz publiciranje stručnih mišljenja, te kroz aktivnosti obavještavanja poduzetnika. Ovakva stručna mišljenja odnose se na teme iz područja djelokruga konkurencije, a u slučajevima pripreme nacrta zakona i drugih propisa kojima se može znatno utjecati na konkurentnost na tržištu. Za vjerovati je da će u budućnosti, svojom ulogom također doprinijeti većim razinama « ; ; ; ; fair play-a» ; ; ; ; na tržištu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pravo