Pregled bibliografske jedinice broj: 179225
Trendovi u razvoju proizvoda u autoindustriji i implikacije na hrvatska poduzeća
Trendovi u razvoju proizvoda u autoindustriji i implikacije na hrvatska poduzeća, 2004., diplomski rad, Ekonomski fakultet Rijeka, Rijeka
CROSBI ID: 179225 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Trendovi u razvoju proizvoda u autoindustriji i implikacije na hrvatska poduzeća
Autori
Vretenar, Nenad
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet Rijeka
Mjesto
Rijeka
Datum
24.05
Godina
2004
Stranica
77
Mentor
Kaštelan Mrak, Marija
Ključne riječi
razvoj proizvoda; automobilska industrija; hrvatska poduzeća
Sažetak
Proces razvoja proizvoda je skup kreativnih aktivnosti, bitno različitih od ostalih poslovnih aktivnosti u poduzeću. Jedan od najboljih predložaka za izučavanje razvoja proizvoda je automobilska industrija. Ona je okarakterizirana snažnim i stalnim povjesnim razvojem te skupim i složenim proizvodima. Zbog toga je razvoj proizvoda u autoindustriji posebno zahtjevan, skup i dugotrajan posao. Složeni i brzi razvoj automobilske tehnologije i težnja za što bržom komercijalizacijom dovela je do drastičnih povećanja razvojnih troškova. Da bi ih mogli podnijeti, proizvođači automobila su započeli s ujedinjavanjem razvojnih i proizvodnih programa. To se manifestira kroz okrupnjavanje tržišta pomoću strateških spajanje i preuzimanja, ali i zajednički razvoj tehnologije i/ili proizvodnje automobila bez vlasničkog povezivanja, to jest pomoću joint venture projekata. Kako bi uz što manje troškove pokrili što više tržišnih segmenata i zadovoljili različite skupine kupaca, proizvođači koriste modularni pristup razvoju i fleksibilne proizvodne sustave. Proizvodi se nastavljaju razvijati i nakon što su lansirani na tržište. Uvode se česta sitna poboljšanja i kozmetičke promjene kako bi se proizvodu produžilo životni ciklus na tržištu. U Hrvatskoj trenutno ne djeluje ni jedna tvornica za proizvodnju automobila. Ostale su tranzicijske zemlje od početka 90-tih godina primile preko 3 milijarde direktnih investicija iz autoindustrije a najveća su ulaganja još u tijeku. Kako se čini da ni u bližoj budućnosti nema izglednih šansi za ulaz u autoindustriju gradnjom tvornice, Hrvatska bi svoje mjesto trebala izboriti na zaobilazne načine. Hrvatska poduzeća bi na unosno automobilsko tržište mogla ući razvojem i proizvodnjom komponenti i dijelova za automobile. To je moguće ostvariti pod vlasničkom kontrolom proizvođača automobila, što je novi vid direktnih ulaganja, ili u svojstvu dobavljača dijelova i/ili prateće opreme za automobile.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA