Pregled bibliografske jedinice broj: 178980
Preobrazba motiva na granici obostranog u hrvatskom slikarstvu pedesetih godina
Preobrazba motiva na granici obostranog u hrvatskom slikarstvu pedesetih godina // Život umjetnosti : časopis za suvremena likovna zbivanja, 71/72 (2004), 127-133 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 178980 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Preobrazba motiva na granici obostranog u hrvatskom slikarstvu pedesetih godina
(The motifs transformation in Croatian abstract painting to the fifties.)
Autori
Reberski, Ivanka
Izvornik
Život umjetnosti : časopis za suvremena likovna zbivanja (0514-7794) 71/72
(2004);
127-133
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Tranformacija motiva; slikarstvo; aptrakcija; Hrvatska; O.Gliha; F. Šimunović; Z.Šulentićntić; O.Postružnik; M.Tatraglia; I. Dulčić; S. Šohaj; E. Kovačević
(Transformation; motif; abstract painting; Croatia; O. Gliha; F. Šimunović; Z. Šulentoć; O. Postružnik; M. Tartaglia; I. Dulčić; S. Šohaj; E. Kovačević)
Sažetak
Ovaj rad obrađuje značajnu komponentu apstrakcije u hrvatskom slikarstvu pedesetih godina, kojoj je polazište konkretni motiv. Riječ je o slikarskim preobrazbama na granici figurativnog, u kojima se redukcijom i sažimanjem pojavnog u predodžbeno, slikani motiv pretvara u ideju, zadržavajući u svojim abrevijacijama raspoznatljive obrise predloška, motiva od kojeg se krenulo. Na toj razdjelnici (prijelaza figurativnog u apstraktno) nastale su likovne preobrazbe motiva jedinstvenih stilskih domašaja. Najistaknutiji predstavnici (Frano Šimunović, Oton Gliha, Oton Postružnik, Slavko Šohaj, Edo Kovačević, Zlatko Šulentić, Marino Tartaglia i Ivo Dulčić), koji su krenuli tom linijom redukcije ovdje su tipološki determinirani i valorizirani.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- BHA Bibliography of the History of Art