Pregled bibliografske jedinice broj: 178853
O nekim teorijsko-metodološkim pitanjima sociologije obrazovanja
O nekim teorijsko-metodološkim pitanjima sociologije obrazovanja // Temeljne edukacijske znanosti i metodike nastave / Bežen, Ante (ur.).
Zagreb: Akademija odgojno-obrazovnih znanosti Hrvatske ; Profil International, 2004. str. 49-55.
CROSBI ID: 178853 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
O nekim teorijsko-metodološkim pitanjima sociologije obrazovanja
(Some theoretical and methodological issues in sociology of education)
Autori
Baranović, Branislava
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Temeljne edukacijske znanosti i metodike nastave
Urednik/ci
Bežen, Ante
Izdavač
Akademija odgojno-obrazovnih znanosti Hrvatske ; Profil International
Grad
Zagreb
Godina
2004
Raspon stranica
49-55.
ISBN
953-200-886-1
Ključne riječi
sociologija, sociologija obrazovanja, obrazovanje, obrazovne discipline, interdisciplinarno proučavanje obrazovanja
(sociology, sociology of education, education, educational fields, interdisciplinary research on education)
Sažetak
U tekstu je riječ o problemima razvoja sociologije obrazovanja kao sociološke discipline. Ukratko su ocrtani ključni problemi njezinog predmetnog i teorijsko-metodološkog određenja te razgraničenja od drugih disciplina koje se bave proučavanjem obrazovanja i odgoja, kao što su npr. pedagogija, psihologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, itd. Ukratko je ocrtan i razvoj sociologije obrazovanja u Hrvatskoj. Analiza je pokazala da se razvoj sociologije obrazovanja nije odvijao linearno, nego kroz unutrašnje formativne tenzije (stare i nove teorijsko-metodološke paradigme, napetosti između pojedinih teorijskih pristupa, i sl.), napetosti između njezine znanstvene produkcije i njezine upotrebe u nastavi i za intervenciju u obrazovno-odgojno područje. Teorijsko-metodološki i sadržajno-tematski razvojni pomaci vodili su je sve češćim vezama s drugim znanostima koje se bave istraživanjem obrazovanja i odgoja. Mada se pokazalo da je njezin razvoj kao znanstvene discipline značajno uvjetovan njezinom vezom i oslonom na sociologiju kao bazični teorijsko-metodološki okvir, sve veća ovisnost i povezanost s drugim znanostima ukazuje na potrebu razvoja interdisciplinarnog izučavanja obrazovanja i odgoja, u kojem sociologija čini jedan od mogućih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0100500
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Branislava Baranović
(autor)