Pregled bibliografske jedinice broj: 178583
Strategije učenja u relaciji sa samoefikasnosšću i sramežljivošću
Strategije učenja u relaciji sa samoefikasnosšću i sramežljivošću, 2004., diplomski rad, Sveučilište u Zadru, Zadar
CROSBI ID: 178583 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strategije učenja u relaciji sa samoefikasnosšću i sramežljivošću
(Strategies of learning in relation to self-efficacy and shyness)
Autori
Mikulandra, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Sveučilište u Zadru
Mjesto
Zadar
Datum
Podatak o recenziji nije dostupan
Godina
2004
Stranica
70
Mentor
Sorić, Izabela
Ključne riječi
Strategije učenja; samoefikasnost; sramežljivost
(Strategies of learning; self-efficacy; shyness)
Sažetak
Ciljevi ovog istraživanja bili su vezani uz adaptaciju upitnika "Motivated Strategies for Learning Questionnaire" te provjeru njegovih mjernih karakteristika na hrvatskom uzorku. Drugi cilje je bio provjeriti u kojoj mjeri percepcija akademske samoefikasnosti i sramežljivot, kao osobina ličnosti koja je itekako relevantna u školskom okruženju, objašnjavaju proces samoreguliranog učenja, odnosno strategije koje učenici koriste pri učenju i rješavanju školskih zadataka. Treći cilje je bio utvrditi koje os ispitivanih varijabli najviše pridonose prediksciji školskog postignuća. U ispitivanju je sudjelovalo 155 učenika prvih razreda srednje škole. Pokazalo se da 11 od 15 subskala ima jednofaktorsku strukturu, dok preostale 4 skale nisu pokazale stabilnu faktorsku strukturu. Dest subskala je pokazalo zadovoljavajuću pouzdanost ( u rasponu od 0.59 do 0.88) dok jedna subskala nije pokazala zadovoljavajuću pouzdanost. Samoefikasnost se pokazala pozitivno povezana s gotovo svim aspektima samoreguliranog učenja. S varijablom ispitna anksioznost samoefikasnost nije ostvarila značajnu povezanost. Sramežljivost je bila pozitivno povezana samo s varijablom ispitne anksioznosti. S ostalim varijablama samoreguliranog učenja nije se pokazala značajna povezanost. Najznačajniji prediktor uspjeha u biologiji bila je samoefikasnost. Kao ostali značajni prediktori s nešto manjim udjelom u objašnjenju varijance kriterija javljaju se spol učenika, sramežljivost i strategija traženja pomoći.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija