Pregled bibliografske jedinice broj: 178447
Razvitak koordinacije-temeljni zadatak kineziološke edukacije učenica osnovne škole
Razvitak koordinacije-temeljni zadatak kineziološke edukacije učenica osnovne škole // Napredak (Zagreb), 144 (2003), 4; 494-499 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 178447 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvitak koordinacije-temeljni zadatak kineziološke edukacije učenica osnovne škole
(Development of coordination as the basic of the Kinaesiology aducation of female pupils in elementary school)
Autori
Lozovina, Vinko ; Pejčić, Aleksandra ; Katić, Ratko
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 144
(2003), 4;
494-499
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
intergracija psihomotorne koordinacije; antropometrijsko-motorički sustav; relacije; kineziološka edukacija
(integration of psycho-motor coordination; kinaesiology education; morphological-motor status; relation)
Sažetak
Na reprezentativnom uzorku od 2235 djece ženskog spola (sastavljenog od četiriju subuzorka), polaznica prvog do četvrtog razreda osnovne škole s područja Primorsko-goranske županije Republike Hrvatske, dobi 7-11 godina, izmjerene su 4 antropometrijske i 7 motoričkih varijabli, sa svrhom da se analiza intergracija psihomotorne koordinacije u ostale procjenjene dimenzije. Za svaki razred analizirane su relacije skupa antropometrijsko-motoričkih varijabli s koordinacijskom varijablom poligon natraške kao kriterijem. Podaci su obrađeni regresijskom analizom. Rezultati su jasno pokazali da vrijednost kriterijske varijable rastu ovisno o dobi i da je predikcija kriterija primjerenim skupom varijabla sve bolja. Najbolji prediktori kriterija su eksplozivna snaga, frekvencija pokreta i statička snaga u pozitivnom smislu, a longitudinalnost kostura i potkožno masno tkivo u negativnom smislu. Ističemo da su utvrđene razvojne osobine koordinacije bitna odrednica za programiranje rada u kineziološkoj edukaciji za učenice osnovne škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Socijalne djelatnosti