Pregled bibliografske jedinice broj: 177928
Pravo na obrazovanje i Kangerova teorija prava
Pravo na obrazovanje i Kangerova teorija prava // Filozofija i odgoj u suvremenom društvu ; Petrić i renesansne filozofske tradicije / Jurić, Hrvoje (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2004. str. 129-130 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 177928 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pravo na obrazovanje i Kangerova teorija prava
(The Right to Education and Kanger's Theory of Rights)
Autori
Žarnić, Berislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Filozofija i odgoj u suvremenom društvu ; Petrić i renesansne filozofske tradicije
/ Jurić, Hrvoje - Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2004, 129-130
Skup
13. dani Frane Petrića
Mjesto i datum
Cres, Hrvatska, 20.09.2004. - 24.09.2004
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
teorija prava; deontička logika; pravo na obrazovanje
(theory of rights; deontic logic; right to education)
Sažetak
U filozofskoj logici možemo naći dobro razvijenu teoriju prava, koja slijedi glavne ideje klasifikacije prava koju je u drugom desetljeću 20. stoljeća dao američki pravni teoretičar W.N. Hohfeld. U drugoj polovini 20. stoljeća Stig Kanger daje osnove za formalno-semantičku analizu prava. Pojam prava razumijeva se kao tročlani odnos između ” nositelja” prava i ” protivnika” prava s obzirom na “ predmet prava» ; , a taj se pojam razlaže korištenjem kombinacije deontičkog operatora i operatora radnje. Na primjer, pravo-traženja kao jedna vrsta prava dobiva sljedeće razjašnjenje: n ima pravo-traženja u odnosu na p obzirom na stanje stvari F(n, p) ako i samo ako treba biti tako da p čini da bude slučaj F(n, p). Iako se čini da Kangerov pristup daje odgovarajuću osnovu formalizaciji, ipak neke slabosti u pristupu pokazuju da su potrebni dopunski pojmovi. U prvom dijelu izlaganja, kritički ćemo preispitati L. Å ; qvist-ove i L. Lindhal-ove dopune Kangerovom pristupu. U drugom dijelu, primijenit ćemo revidiranu Kanger-klasifikaciju prava na poseban slučaj prava na obrazovanje, pojmljenog u smislu ljudskog prava, kako je izloženo u Univerzalnoj deklaraciji o ljudskim pravima. Cilj je utvrditi vrstu prava ili kombinaciju vrsta prava koju oprimjeruje pravo na obrazovanje, te ispitati stupanj preciznosti koje se može postići u determinaciji tipa prava unutar revidirane Kanger-klasifikacije. U trećem ćemo dijelu komentirati razliku između prava na obrazovanje kao prava koje osoba ima i prava na obrazovanje kao prava koje je ostvareno za tu osobu. U završnom ćemo dijelu pokušati ocrtati neke posljedice predložene analiza koje su relevantne za filozofiju odgoja i obrazovnu politiku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija