Pregled bibliografske jedinice broj: 177902
Dinamika znanja i obrazovanja
Dinamika znanja i obrazovanja // Škola nade - znanje i obrazovanje: poruke / Crnčić, Josip: Puževski, Valentin (ur.).
Križevci: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2004. str. 44-52 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 177902 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dinamika znanja i obrazovanja
(Dynamics of Knowledge and Education)
Autori
Žarnić, Berislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Škola nade - znanje i obrazovanje: poruke
/ Crnčić, Josip: Puževski, Valentin - Križevci : Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2004, 44-52
Skup
Trinaesti križevački pedagoški dani
Mjesto i datum
Križevci, Hrvatska, 24.10.2003. - 25.10.2003
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
logika; znanje; obrazovanje
(logic; knowledge; education)
Sažetak
U ovom ćemo eseju dotaknuti neka pitanja koja nastaju na dodirnim točkama pojma o znanju i pojma o obrazovanju. U prvom dijelu, koristimo važne uvide u svojstva teorija: za ne-empirijske znanosti, Gödelove « ; ; teoreme nepotpunosti» ; ; , te za empirijske znanosti, Popperov dokaz nemogućnosti verifikacije znanstvenih zakona. Na temelju tih uvida, postavljamo tvrdnju da se znanje ne može definirati ako se u sadržaj pojma o znanju ne uključi i znanje o znanju. U drugom dijelu, kratko naznačujemo neke pedagoške posljedice koje proizlaze iz shvaćanja da nema znanja koje ne uključuje znanje o znanju. Posebno se ističe teza da ako znanje uključuje znanje o znanju, onda obrazovanje usmjereno prema razvoju spoznajnih sposobnosti mora uključiti i razvoj metakognitivnih sposobnosti. U trećem dijelu, analiziramo jedan primjer iz književnosti, koji je prikladan za takvo obrazovanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija