Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 177753

Značaj djetetovog doživljaja i opisa roditelja u socijalnopedagoškom dijagnosticiranju


Žižak, Antonija; Vučinić-Knežević Maja
Značaj djetetovog doživljaja i opisa roditelja u socijalnopedagoškom dijagnosticiranju // Program i zbornik sažetaka
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2004. str. 21-22 (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 177753 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Značaj djetetovog doživljaja i opisa roditelja u socijalnopedagoškom dijagnosticiranju
(The importance of child's perception and description of parents in social-pedagogical diagnostics)

Autori
Žižak, Antonija ; Vučinić-Knežević Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Izvornik
Program i zbornik sažetaka / - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2004, 21-22

Skup
2. hrvatski kongres socijalnih pedagoga Socijalni pedagzi u korak s vremenom

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 24.10.2004. - 26.10.2004

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
samoprezentacija; perspektiva korisnika; doživljaj roditelja i obitelji; socijalnopedagoška dijagnoza
(self-presentation; user perspective; perception of parents and family; social-pedagogical diagnosis)

Sažetak
Saznanja o roditeljima djece s poremećajima u ponašanju, odnosno o roditeljima djece za koju je sustav socijalne skrbi preuzeo brigu i smjestio ih u dječje domove, u pravilu dolaze od stručnjaka i obojeno je njihovom perspektivnom, teorijama i saznanjima. Nasuprot tome, u znanstveno-istraživačkom projektu « Socijalnopedagoška dijagnoza – participacija korisnika u procesu procjene potreba i planiranja intervencija» u fokusu proučavanja je perspektiva korisnika, djece i mladih. Korisnička perspektiva postignuta je na način da su posebno pripremljeni stručnjaci višekratno razgovarali s četrdeset djece/mladih osoba u dobi od 12 do 20 godina, na smještaju u stambenoj zajednici (13), odnosno na dijagnostici u centru za odgoj (27), te u skladu sa zahtjevima kvalitativne metodologije snimljene razgovore kasnije prepisali, analizirali i s korisnicima provjerili. Razgovor je vođen u onom razdoblju njihovog života kad je donošena odluka gdje će u budućnosti živjeti, odnosno u kakav oblik tretmana će biti upućeni. U polustrukturiranom intervjuu djeca/mladi su progovorili o različitim područjima i temama iz svog života uključujući doživljaje i stavove o vlastitim roditeljima. Cilj ovog rada je prepoznavanje obrazaca u opisivanju i doživljavanju majke, oca, očuha i obitelji u cjelini te razmatranje značenja raspona doživljavanja i opisivanja roditelja za kvalitetu socijalnopedagoške dijagnostike. Rezultati pokazuju da se od 24 kategorije izlučene u području obitelji njih šest odnosi na opis i doživljaj navedenih subjekata. Pokazalo se da su roditelji za mlade vrlo važna tema koju u svojoj samoprezentaciji bogato elaboriraju. Opis oca je bogatiji od opisa majke. Gledano na grupnoj razini doživljaj roditelja ima obilježja cjelovitosti i unutrašnje konzistentnosti. Ta i druga u radu elaborirana saznanja mogu značajno oplemeniti dijagnostički proces jer uvode perspektivu korisnika u prvi plan.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0013100

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Maja Knežević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Žižak, Antonija; Vučinić-Knežević Maja
Značaj djetetovog doživljaja i opisa roditelja u socijalnopedagoškom dijagnosticiranju // Program i zbornik sažetaka
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2004. str. 21-22 (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
Žižak, A. & Vučinić-Knežević Maja (2004) Značaj djetetovog doživljaja i opisa roditelja u socijalnopedagoškom dijagnosticiranju. U: Program i zbornik sažetaka.
@article{article, author = {\v{Z}i\v{z}ak, Antonija}, year = {2004}, pages = {21-22}, keywords = {samoprezentacija, perspektiva korisnika, do\v{z}ivljaj roditelja i obitelji, socijalnopedago\v{s}ka dijagnoza}, title = {Zna\v{c}aj djetetovog do\v{z}ivljaja i opisa roditelja u socijalnopedago\v{s}kom dijagnosticiranju}, keyword = {samoprezentacija, perspektiva korisnika, do\v{z}ivljaj roditelja i obitelji, socijalnopedago\v{s}ka dijagnoza}, publisher = {Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{Z}i\v{z}ak, Antonija}, year = {2004}, pages = {21-22}, keywords = {self-presentation, user perspective, perception of parents and family, social-pedagogical diagnosis}, title = {The importance of child's perception and description of parents in social-pedagogical diagnostics}, keyword = {self-presentation, user perspective, perception of parents and family, social-pedagogical diagnosis}, publisher = {Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font