Pregled bibliografske jedinice broj: 177746
Pogled na vlastito djetinjstvo kroz samoprezentaciju mladih
Pogled na vlastito djetinjstvo kroz samoprezentaciju mladih // Program i zbornik sažetaka
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2004. str. 20-21 (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 177746 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pogled na vlastito djetinjstvo kroz samoprezentaciju mladih
(Childhood from within - youth self-presentation)
Autori
Koller-Trbović, Nivex ; Kalčić-Galeković Lilijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Izvornik
Program i zbornik sažetaka
/ - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2004, 20-21
Skup
2. hrvatski kongres socijalnih pedagoga Socijalni pedagozi - u korak s vremenom
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 24.10.2004. - 26.10.2004
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
samoprezentacija; djeca/mladi; djetinjstvo; kvalitativna metodologija
(self-presentation; childrens/young; childhood; qualitative methods)
Sažetak
Metodom kvalitativne analize teksta doslovnog prijepisa polustrukturiranih intervjua željelo se upoznati pogled na vlastito djetinjstvo 40-ero djece / mladih u dobi od 12-20 godina, koji se zbog određenih rizika u okruženju, osobnosti i/ili ponašanju nalaze u nekoj od institucionalnih razina procjene potreba za intervencijom. O djetinjstvu i razvoju djece i mladeži koja se nalaze u institucionalnom tretmanu zbog obiteljskih problema ili zbog poremećaja u ponašanju danas već postoje brojne spoznaje koje, uglavnom, potvrđuju poznate teze: djetinjstvo i odrastanje te djece u vlastitim obiteljima opetrećeno je nizom problema, patologije, nefunkcionalnosti, što vremenom, najčešće, intenzivira i dovodi do izdvajanja djeteta iz obitelji bilo iz razloga odgojne neadekvatnosti obitelji, bilo iz razloga pojave i razvoja, te fiksiranja poremećaja u ponašanju djeteta. Djetinjstvo ove djece, stoga, kako pokazuju istražaivanja, razlikuje se od poželjnog i uobičajenog obrasca očekivanja djetinjstva kakvo bi ono trebalo biti i kakvo, najčešće je. Temeljem dosadašnjih spoznaja krenulo se od očekivanja da će djeca / mladi, sudionici u istraživanju, u doživljaju vlastitog djetinjstva biti značajno opetrećeni negativnim iskustvima, sjećanjima, događajima. Rezultati djelomično potvrđuju očekivanja od kojih se krenulo. Pokazalo se da su sjećanja na djetinjstvo, opisi tijeka života, iskustva u obitelji u djetinjstvu, zaista opetrećeni teškim situacijama, događajima, odnosima, promjenama, što je najčešće rezultiralo problemima opstanka obitelji i / ili razvojem problema kod djece, a time i poduzimanjem društvenih intervencija. No, pokazalo se, također, da unatoč tim teškim, bolnim, lošim događajima, opisima, iskustvima, sjećanjima, doživljaj djetinjstva i obitelji u djetinjstvu nije nužno takav. Za pohranu i obradu podataka korišten je računalni program za kvalitativnu analizu teksta Nvivo.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija