Pregled bibliografske jedinice broj: 177672
Doživljaj sebe u obitelji
Doživljaj sebe u obitelji // Program i zbornik sažetaka
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2004. str. 20-20 (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 177672 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Doživljaj sebe u obitelji
(Experience of self in the family context)
Autori
Lebedina-Manzoni, Marija ; Novak, Tihana ; Jeđud, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Izvornik
Program i zbornik sažetaka
/ - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2004, 20-20
Skup
2. hrvatski kongres socijalnih pedagoga Socijalni pedagozi - u korak s vremenom
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 24.10.2004. - 26.10.2004
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
pojam o sebi; obitelj; kvalitativna metoda
(self concept; family; qualitative methods)
Sažetak
Po tradicionalnom stajalištu pojam o sebi pojmovno određujemo sa dva aspekta: ja -egzistencijski pojam o sebi i mene-empirijski pojam o sebi (James, 1890, prema Vasta i sur.1998) Ja se odnosi na subjektivni doživljaj postojanja, koji uključuje osjećaj osobnog identiteta, osjećaj sposobnosti da se nešto učini (osobno djelovanje) i svijest o postojanju tijekom vremena. Mene se odnosi na objektivnije razumijevanje nečijih osobnih obilježja, pr. tjelesnog izgleda, socijalnog statusa, osobina ličnosti i kognitivnih sposobnosti. Zajedno ova dva dijela pojma o sebi čine našu svijest o tome tko smo. Suvremena shema koja proučava pojam o sebi govori o sustavu prema kojem je pojam o sebi ukorijenjen u međusobno povezane procese i sastoji se od 3 dijela: znanje o sebi (svijest o sebi -dio pojma o sebi koji se odnosi na to što djeca znaju o sebi samima), samovrednovanje (samoevaluacija -koji činioci utječu na to što djeca misle o sebi i svojim sposobnostima, te kako to mišljenje utječe na njihovo ponašanje), samoregulacija (kako i kada djeca stjeću samokontrolu i što utjeće na taj proces). Neosporan je utjecaj okoline na formiranje sva tri dijela pojma o sebi. Kao najdominantniji među svim utjecajima okoline redovito se navodi utjecaj obitelji, kako zbog intenzivnih interakcija svih njenih članova tako i naglašene emotivne obojenosti tih interakcija. U ovom radu analizira se jedan dio slike o sebi na uzorku od 40 djece i maloljetnika s poremećajima u ponašanju i/ili sa teškoćama u funkcioniranju obitelji, smještenih u stambenu zajednicu i onih u dijagnostičkom postupku. Kvalitativnom metodom rađena je analiza njihovog doživljaja sebe u obitelji i to kroz tematska područja: obitelj, djetinjstvo i o sebi. Doživljaj sebe u obitelji većim dijelom ima pozitivnu, a manjim dijelom negativnu konotaciju. Sve izjave ispitanika ukazuju na važnost i njegovanje dobrih i stalnih odnosa sa obiteljima i to posebno kroz emocionalnu podršku i osjećaj pripadnosti koji im ona može pružiti. Obitelj se pokazala od izuzetne važnosti za subjektivno dobro osjećanje djece i mladih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0013100
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Marija Lebedina-Manzoni
(autor)