Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 177064

Mišljenje nastavnika osnovnih i srednjih škola u Podunavlju o poučavanju najnovije povijesti : rezultati istraživanja


Baranović, Branislava
Mišljenje nastavnika osnovnih i srednjih škola u Podunavlju o poučavanju najnovije povijesti : rezultati istraživanja // Dan sjećanja na Holokaust i sprječavanja zločina protiv čovječnosti: Obrazovanje za sprječavanje svih zločina protiv čovječnosti
Zagreb, Hrvatska, 2004. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 177064 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mišljenje nastavnika osnovnih i srednjih škola u Podunavlju o poučavanju najnovije povijesti : rezultati istraživanja
(Teacher's views on teaching recent history in primary and secondary schools in the Podunavlje region)

Autori
Baranović, Branislava

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
Dan sjećanja na Holokaust i sprječavanja zločina protiv čovječnosti: Obrazovanje za sprječavanje svih zločina protiv čovječnosti

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 27.01.2004

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
nastava povijesti; najnovija povijest na području bivše Jugoslavije; moratorij; nastavnici osnovnih i srednjih škola; empirijsko istraživanje
(teaching history; recent history on the territory of Ex Yugoslavia; moratorium; elementary and secondary school teachers; empirical research)

Sažetak
U izlaganju su prezentirati rezultati empirijskog istraživanja Mišljenje nastavnika osnovnih i srednjih škola u Podunavlju o poučavanju najnovije povijesti. Istraživanje je provedeno 2003. god. na populaciji nastavnika povijesti u osnovnim i srednjim školama s nastavom na srpskom i hrvatskom jeziku u županijama na koje se odnosi moratorij: Osječko - baranjska i Vukovarsko - srijemska.u srpnju 2003. godine. Ispitivano je mišljenje nastavnika o ključnim aspektima nastave povijesti i ukidanju moratorija na poučavanje najnovije povijesti na području bivše Jugoslavije. Rezultati su da između nastavnika povijesti u školama na srpskom jezika i nastavnika u školama na hrvatskom jeziku postoji značajna razlika u mišljenjima kada je riječ o poučavanju najnovije povijesti na području bivše Jugoslavije, uključensti povijesti nacionalnih manjina te ukidanja moratorija. Istraživanje ukazuje da je područje nastave povijesti još uvijek vrlo osjetljivo i da svaka neobjektivnost, neuvažavanje stajališta i stereotipiziranje bilo koje od "strana" može pogoršati odnose između nastavnika povijesti i pojačati konfliktnost koja je vidljiva u njihovim odgovorima. No, iz podataka je isto tako vidljivo da postoje pomaci u pravcu suradnje i znakovi volje (barem kod dijela ispitanika) za razvijanjem tolerantnijih odnosa, uključujući i sporna pitanja nastave povijesti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0100500

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Profili:

Avatar Url Branislava Baranović (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Baranović, Branislava
Mišljenje nastavnika osnovnih i srednjih škola u Podunavlju o poučavanju najnovije povijesti : rezultati istraživanja // Dan sjećanja na Holokaust i sprječavanja zločina protiv čovječnosti: Obrazovanje za sprječavanje svih zločina protiv čovječnosti
Zagreb, Hrvatska, 2004. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
Baranović, B. (2004) Mišljenje nastavnika osnovnih i srednjih škola u Podunavlju o poučavanju najnovije povijesti : rezultati istraživanja. U: Dan sjećanja na Holokaust i sprječavanja zločina protiv čovječnosti: Obrazovanje za sprječavanje svih zločina protiv čovječnosti.
@article{article, author = {Baranovi\'{c}, Branislava}, year = {2004}, keywords = {nastava povijesti, najnovija povijest na podru\v{c}ju biv\v{s}e Jugoslavije, moratorij, nastavnici osnovnih i srednjih \v{s}kola, empirijsko istra\v{z}ivanje}, title = {Mi\v{s}ljenje nastavnika osnovnih i srednjih \v{s}kola u Podunavlju o pou\v{c}avanju najnovije povijesti : rezultati istra\v{z}ivanja}, keyword = {nastava povijesti, najnovija povijest na podru\v{c}ju biv\v{s}e Jugoslavije, moratorij, nastavnici osnovnih i srednjih \v{s}kola, empirijsko istra\v{z}ivanje}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Baranovi\'{c}, Branislava}, year = {2004}, keywords = {teaching history, recent history on the territory of Ex Yugoslavia, moratorium, elementary and secondary school teachers, empirical research}, title = {Teacher's views on teaching recent history in primary and secondary schools in the Podunavlje region}, keyword = {teaching history, recent history on the territory of Ex Yugoslavia, moratorium, elementary and secondary school teachers, empirical research}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font