Pregled bibliografske jedinice broj: 177064
Mišljenje nastavnika osnovnih i srednjih škola u Podunavlju o poučavanju najnovije povijesti : rezultati istraživanja
Mišljenje nastavnika osnovnih i srednjih škola u Podunavlju o poučavanju najnovije povijesti : rezultati istraživanja // Dan sjećanja na Holokaust i sprječavanja zločina protiv čovječnosti: Obrazovanje za sprječavanje svih zločina protiv čovječnosti
Zagreb, Hrvatska, 2004. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 177064 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mišljenje nastavnika osnovnih i srednjih škola u Podunavlju o poučavanju najnovije povijesti : rezultati istraživanja
(Teacher's views on teaching recent history in primary and secondary schools in the Podunavlje region)
Autori
Baranović, Branislava
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Dan sjećanja na Holokaust i sprječavanja zločina protiv čovječnosti: Obrazovanje za sprječavanje svih zločina protiv čovječnosti
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 27.01.2004
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nastava povijesti; najnovija povijest na području bivše Jugoslavije; moratorij; nastavnici osnovnih i srednjih škola; empirijsko istraživanje
(teaching history; recent history on the territory of Ex Yugoslavia; moratorium; elementary and secondary school teachers; empirical research)
Sažetak
U izlaganju su prezentirati rezultati empirijskog istraživanja Mišljenje nastavnika osnovnih i srednjih škola u Podunavlju o poučavanju najnovije povijesti. Istraživanje je provedeno 2003. god. na populaciji nastavnika povijesti u osnovnim i srednjim školama s nastavom na srpskom i hrvatskom jeziku u županijama na koje se odnosi moratorij: Osječko - baranjska i Vukovarsko - srijemska.u srpnju 2003. godine. Ispitivano je mišljenje nastavnika o ključnim aspektima nastave povijesti i ukidanju moratorija na poučavanje najnovije povijesti na području bivše Jugoslavije. Rezultati su da između nastavnika povijesti u školama na srpskom jezika i nastavnika u školama na hrvatskom jeziku postoji značajna razlika u mišljenjima kada je riječ o poučavanju najnovije povijesti na području bivše Jugoslavije, uključensti povijesti nacionalnih manjina te ukidanja moratorija. Istraživanje ukazuje da je područje nastave povijesti još uvijek vrlo osjetljivo i da svaka neobjektivnost, neuvažavanje stajališta i stereotipiziranje bilo koje od "strana" može pogoršati odnose između nastavnika povijesti i pojačati konfliktnost koja je vidljiva u njihovim odgovorima. No, iz podataka je isto tako vidljivo da postoje pomaci u pravcu suradnje i znakovi volje (barem kod dijela ispitanika) za razvijanjem tolerantnijih odnosa, uključujući i sporna pitanja nastave povijesti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0100500
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Branislava Baranović
(autor)