Pregled bibliografske jedinice broj: 176440
Povezanost ne/redovitosti školovanja romske djece s njihovom brojnošću i bračnim statusom roditelja
Povezanost ne/redovitosti školovanja romske djece s njihovom brojnošću i bračnim statusom roditelja // Napredak (Zagreb), 144 (2003), 3; 302-316 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 176440 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost ne/redovitosti školovanja romske djece s njihovom brojnošću i bračnim statusom roditelja
(The Correlation between the ir/regular Schooling of Roma Children and the Number of Children in the Family and the Parents'marital Status)
Autori
Matijević, Milan ; Uzelac, Slobodan ; Bouillet, Dejana
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 144
(2003), 3;
302-316
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Romi; obitelj; školovanje
(Roma; family; schooling)
Sažetak
Na uzorku od 800 Roma, roditelja obaju spolova, autori istražuju relacije između njihovih samoiskaza u različitim oblicima neredovitosti pohađanja nastave njihove djece prema ukupnom broju njihove djece i formalnom bračnom statusu ispitanika. Polaze od hipoteza prema kojima (ne)redovitost tijeka školovanja ovisi kako o broju djece u obiteljima, tako i o formalnom bračnom statusu njihovih roditelja. Prema tim hipotezama, izostanak redovitoga tijeka školovanja razmjerno češće će se javiti u djece roditelja koji imaju više djece različitih dobnih skupina i obaju spolova te u djece roditelja koji žive izvan formalne bračne zajednice. Hipoteze se oslanjaju na postavke poznatih socioloških objektivnih teorija i teorija o siromaštvu, napose teorije o kulturi siromaštva i teorije začaranog kruga. Dobiveni rezultati upućuju na zaključak prema kojemu je učestalija neredovitost školovanja djece vezana uz obitelji s više djece i uz češće narušavanu ili nikada uspostavljenu formalnu bračnu zajednicu njihovih roditelja. Dobiven je i rezultat koji pokazuje da djeca iz obitelji s najvećim brojem djece redovitije pohađaju školu, što je vjerojatno posljedica primjerenije društvene pomoći tim obiteljima. Upravo taj rezultat autori označaju pokazateljem mogućega izlaza iz kulture siromaštva i začaranoga kruga.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Sociological Abstracts
- Social Services Abstracts
- Worlwide Political Science Abstracts
- Linguistics & Language Behavior Abstracts