Pregled bibliografske jedinice broj: 175713
Osobine ličnosti i suočavanje sa stresom u adolescenata
Osobine ličnosti i suočavanje sa stresom u adolescenata, 2004., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 175713 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osobine ličnosti i suočavanje sa stresom u adolescenata
(Personality traits and coping with stress at adolescents)
Autori
Kalebić Maglica, Barbara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
13.05
Godina
2004
Stranica
122
Mentor
Arambašić, Lidija
Neposredni voditelj
Hudek-Knežević, Jasna ; Kardum, Igor
Ključne riječi
Ličnost; kognitivne procjene; strategije suočavanja; raspoloženja; adolescenti
(personality; cognitive appraisals; coping strategies; moods; adolescents)
Sažetak
U razdoblju adolescencije se mladi ljudi susreću s mnogobrojnim promjenama u različitim sferama svog života i stoga je za njih jako važno efikasno se suočiti sa stresom. Mnoge situacije i socijalni odnosi vezani uz školu mogu biti izvori stresa za adolescente ; ispitivanje znanja, neuspjeh na ispitu, preveliki zahtjevi učitelja i sukobi s njima... Cilj ovog istraživanja je ispitati efekte crta ličnosti koje zahvaćaju različite aspekte emocionalnog funkcioniranja, kognitivnih procjena, strategija suočavanja sa stresnim situacijama vezanim uz školu na raspoloženja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 545 učenika osnovnih i srednjih škola. Učenici su u prvom djelu ispitivanja ispunjavali upitnike ličnosti, a u drugom djelu su se trebali dosjetiti najstresnije situacije koja im se dogodila u posljednjih mjesec dana. Sudionici su potom trebali procijeniti koliko je ta situacija za njih bila stresna i prijeteća, jesu li je mogli kontrolirati, kako su se suočili s tom situacijom i kako su se osjećali nakon nje. Rezultati ovog istraživanja proširuju postojeća znanja time što upućuju na simultano djelovanje Eysenckovih dimenzija ličnosti i izražavanja i potiskivanja emocija. Također upućuju na važnost kognitivnih procjena za strategije suočavanja. Ovo istraživanje daje podršku Lazarusovu modelu stresa i suočavanja, ali također pruža spoznaju o tome kako se strategije suočavanja razvijaju s dobi, te postoje li spolne razlike u pojedinim načinima suočavanja sa stresom vezanim uz školu. Praktični doprinos ovog istraživanja odnosi se na mogućnost provođenja intervencija u smislu mijenjanja, odnosno treninga efikasnih mehanizama suočavanja kako bi se omogućilo bolje funkcioniranje, odnosno prilagodba adolescenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA