Pregled bibliografske jedinice broj: 175460
Obrazovni dizajn i formativna procjena učinkovitosti multimedija
Obrazovni dizajn i formativna procjena učinkovitosti multimedija // Zbornik učiteljske akademije u Zagrebu, 5 (2003), 2; 187-201 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 175460 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovni dizajn i formativna procjena učinkovitosti multimedija
(Instructional design and formative evaluation of multimedia)
Autori
Batarelo, Ivana
Izvornik
Zbornik učiteljske akademije u Zagrebu (1332-0513) 5
(2003), 2;
187-201
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
dizajn multimedija; formativna procjena učinkovitosti programa; obrazovni dizajn; tematska instrukcija
(Multimedia design; formative evaluation of program; instructional design; thematic units)
Sažetak
U članku je opisan proces kreiranja multimedijske instrukcije “ Hrvatska: zemlja s tisuću otoka” . Program je kreiran za korištenje u šestim razredima američkih osnovih škola, a dijelovi programa su tematski organizirani oko sadržaja i vještina povezanih uz akademske standarde američke države Arizona. U dizajnu ovog multimedijskog programa praćeni su temljeni principi sustavnog dizajna instrukcijskih materijala, te izbora medija za instrukciju. Značajna faza obrazovnog dizajna je formativna procjena učinkovitosti instrukcije koje se provodi jedan-na-jedan s malim brojem ispitanika. Osnovni cilj formativnog testiranja je dobivanje povratne informacije o tehničkim osobinama i sadržajnoj učinkovitosti instrukcije. Kako bi postigla odmak od svog projekta i objektivno procijenila njegovu tehničku kvalitetu autorica je koristila Najjarinu listu (1998) poželjnih karakteristika multimedijskih instrukcijskih materijala. Na osnovu sakupljenih podataka autorica je promijenila neke od tehničkih elemenata instrukcije (e.g., boja pozadine, boja navigacijskih odrednica, te neispravne navigacijske elemente), dodala nekoliko termina u riječnik i modificirala neka pitanja na testovima znanja. Članak sadrži grafički prikaz slijeda instrukcije, slike glavnih dijelova programa, brojčane rezultate formativnog testiranja učinkovitosti multimedijske instrukcije, te smjernice za daljnja istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0100501
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Ivana Batarelo Kokić
(autor)