Pregled bibliografske jedinice broj: 175313
Marketinški doprinos približavanju Hrvatske Europskoj uniji u području zaštite okoliša i gospodarenja otpadom
Marketinški doprinos približavanju Hrvatske Europskoj uniji u području zaštite okoliša i gospodarenja otpadom // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 55 (2004), 5-6; 436-455 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 175313 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Marketinški doprinos približavanju Hrvatske Europskoj uniji u području zaštite okoliša i gospodarenja otpadom
(Marketing contributin to the adaptation of the EU standards in the field of environment protection and waste management)
Autori
Tomašević Lišanin, Marija ; Palić, Mirko
Izvornik
Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb (0424-7558) 55
(2004), 5-6;
436-455
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
marketing; zaštita okoliša; upravljanje otpadom; EU
(marketing; environment protection; waste management; EU)
Sažetak
Globalno tržište, te brzi tempo promjena uzrokovan stalnim napretkom tehnologije postavljaju pred marketing nove izazove. U posljednja dva desetljeća sve prisutniji problem zaštite okoliša i upravljanja otpadom rezultirao je restriktivnijom zakonodavnom regulativom, te pojavom ekološki svjesnih, tzv. "zelenih potrošača". Većini domaćih poduzeća ekološke norme i mjere za zbrinjavanje otpada predstavljaju dodatan trošak, dok primjeri iz razvijenog svijeta pokazuju da mnoga poduzeća koja primjenjuju više standarde zaštite okoliša od propisanih, kreirajući pri tome dodatnu vrijednost ponudom tzv. "zelenih" proizvoda, istovremeno štede na troškovima pakiranja, te omogućujući oporabu i recikliranje odbačenih proizvoda ostvaruju veće profite. Pitanje gospodarenja otpadom u Republici Hrvatskoj, vrlo je zabrinjavajuće, a uvjeti ugovora o članstvu u Europskoj Uniji, te propisi koji se unutar Unije već primjenjuju, uključuju vrlo precizne i obvezujuće norme vezane uz ovu problematiku. Želeći potaknuti ekološku osjetljivost i veću uključenost domaćih poduzeća u rješavanje problema zaštite okoliša, autori u radu predstavljaju i predlažu primjenu tzv. "ko-opetitivnog" marketinškog modela, putem stvaranja mreže "suradnje" u koju svaki učesnik - poslovni subjekt, bez obzira na konkurentsku tržišnu poziciju, ulaže dio raspoloživih internih resursa u stvaranje veće, zajedničke koristi, odnosno veće vrijednosti za sve sudionike. Za bolje razumijevanje rada bitno je istaknuti da se autori usmjeravaju na obradu samo jednog uskog, od niza mogućih različitih aspekata i pristupa ovom "lokalno-globalnom" problemu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
- EconLit