Pregled bibliografske jedinice broj: 175129
Percepcija nastavnika, depresivni simptomi i egzistencijalna kriza kod adolescenata
Percepcija nastavnika, depresivni simptomi i egzistencijalna kriza kod adolescenata // Psihologija u poboljšanju kvalitete življenja
Zadar: Društvo psihologa Zadar, 2003. str. 8-9 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 175129 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija nastavnika, depresivni simptomi i egzistencijalna kriza kod adolescenata
(Adolescents' Perception of Teachers, Depressive Symptoms and Existential Crisis)
Autori
Bezinović, Petar ; Ristić Dedić, Zrinka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Psihologija u poboljšanju kvalitete življenja
/ - Zadar : Društvo psihologa Zadar, 2003, 8-9
Skup
XI. Godišnja konferencija hrvatski psihologa
Mjesto i datum
Petrčane, Hrvatska, 22.10.2003. - 25.10.2003
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
zadovoljstvo nastavnicima; radna komunikacija; neprimjerena ponašanja nastavnika; strah od škole; simptomi depresivnosti; egzistencijalna kriza
(satisfaction with teachers; work-related communication; teachers' unethical behaviours; fear of school; depressive symptoms and existential crisis)
Sažetak
Istraživanjem je provjereno kako učenici srednjih škola vide svoje nastavnike i kako je ta percepcija povezana sa simptomima depresivnosti i egzistencijalnom krizom kod učenika. Istraživanje je provedeno tijekom svibnja 2003. godine na reprezentativnom uzorku od 2508 učenica i 2258 učenika svih razreda svih srednjih škola u Primorsko-goranskoj i Dubrovačko-neretvanskoj županiji, te na cijeloj populaciji srednjoškolaca Ličko-senjske županije. Primijenjenim upitnikom je ispitano zadovoljstvo odnosom i radom nastavnika, radna komunikacija s nastavnicima, neprimjerena ponašanja nastavnika, te strah od nastavnika i od škole. Ispitana je također i zastupljenost simptoma depresivnosti i egzistencijalne krize kod učenika. Multipla regresijska analiza potvrđuje da su depresivni simptomi i simptomi egzistencijalne krize značajno povezani sa strahom od škole, neprimjerenim ponašanjima nastavnika i nezadovoljstvom nastavnicima (R=, 42). Rezultati potvrđuju veliko značenje škole u životu adolescenata, te daju smjernice poželjnim promjenama u komunikaciji između nastavnika i učenika u našim školama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0100502
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Petar Bezinović
(autor)