Pregled bibliografske jedinice broj: 175027
Samoregulacija čitanja u studenata
Samoregulacija čitanja u studenata // XIV. Dani psihologije u Zadru - Sažetci radova / Ćubela Adorić, Vera ; Manenica, Ilija ; Penezić, Zvjezdan (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2004. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 175027 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoregulacija čitanja u studenata
(Self-regulated reading in university students)
Autori
Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Bajšanski, Igor ; Rončević, Barbara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XIV. Dani psihologije u Zadru - Sažetci radova
/ Ćubela Adorić, Vera ; Manenica, Ilija ; Penezić, Zvjezdan - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2004
Skup
XIV. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 26.05.2004. - 29.05.2004
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
samoregulirano čitanje; ciljna orijentacija; strategije čitanja
(self-regulated reading; goal orientation; reading strategies)
Sažetak
Uspješno ovladavanje nastavnim sadržajima na fakultetskom nivou zahtijeva razvijenu vještinu čitanja i efikasnu primjenu strategija čitanja. Uspješna primjena strategija ovisi ne samo o poznavanju tih strategija nego i o motivaciji. Motivacijske komponente samo-reguliranoga učenja su ciljevi koji upravljaju planovima i ponašanjem, osobna uvjerenja o kontroli i procjena samo-efikasnosti. Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati odnos između samoprocjene upotrebe strategija čitanja i komponenata motivacije kod studenata. Studenti Filozofskog fakulteta u Rijeci (N = 294) ispunili su upitnik kojim je ispitana njihova ciljna orijentacija, uvjerenja o kontroli i percipirana vrijednost studiranja, te upitnik upotrebe strategija čitanja. S ciljem dobivanja skupina ispitanika koji se razlikuju prema ciljnoj orijentaciji, provedena je “ k-means” klaster analiza na varijablama orijentacije na učenje, izvedbu i izbjegavanje. Zadana su tri klastera jer se htjelo provjeriti pretpostavku da svaki ispitanik ima visoku vrijednost samo na jednoj ciljnoj orijentaciji. Prvi klaster (orijentacija na izbjegavanje, N = 68) je određen iznadprosječnom vrijednošću na skali orijentacije na izbjegavanje, ispodprosječnom vrijednošću na skali orijentacije na izvedbu i ispodprosječnom vrijednošću na skali orijentacije na učenje. Drugi klaster (orijentacija na učenje, N = 96) je određen iznadprosječnom vrijednošću na skali orijentacije na učenje, ispodprosječnom vrijednošću na skali orijentacije na izvedbu i ispodprosječnom vrijednošću na skali orijentacije na izbjegavanje. Treći klaster (orijentacija na izvedbu, N = 130) je određen iznadprosječnom vrijednošću na skali orijentacije na izvedbu, prosječnom vrijednošću na skali orijentacije na učenje i prosječnom vrijednošću na skali orijentacije na izbjegavanje. Ispitane su razlike u samoprocjeni upotrebe strategija i motivacijskih varijabli između tri klastera. Studenti orijentirani na učenje procjenjuju da više koriste strategije, da se više zalažu i višu vrijednost pripisuju studiranju u odnosu na druge dvije skupine. Studenti orijentirani na izbjegavanje procjenjuju da posjeduju niže sposobnosti učenja, da se manje zalažu i pripisuju nižu vrijednost studiranju u odnosu na druge dvije skupine, a također procjenjuju da manje koriste strategije u odnosu na druge dvije skupine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija