Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 174817

Razvoj fonološke svjesnosti i učenje čitanja: trogodišnje praćenje


Kolić-Vehovec, Svjetlana
Razvoj fonološke svjesnosti i učenje čitanja: trogodišnje praćenje // Revija za rehabilitacijska istraživanja, 39 (2003), 1; 17-32 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 174817 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razvoj fonološke svjesnosti i učenje čitanja: trogodišnje praćenje
(Development of phonological awareness and learning to read: Three-years Longitudinal Study)

Autori
Kolić-Vehovec, Svjetlana

Izvornik
Revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 39 (2003), 1; 17-32

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
fonološka svjesnost; fluentnost čitanja; točnost čitanja
(phonological awareness; reading fluency; reading accuracy)

Sažetak
Cilj ove studije bio je longitudinalno praćenje razvoja različitih aspekata fonološke svjesnosti i vještine čitanja od perioda prije polaska u školu do kraja trećeg razreda osnovne škole. Sudionici istraživanja bili su 50 djece školskih obveznika koja su pohađala vrtić. Ispitana je fonološka svjesnost, te fluentnost čitanja djece prije polaska u školu, na početku i na kraju prvog razreda, te na kraju trećeg razreda, kada je ispitana i točnost čitanja. Rezultati su pokazali da su djeca koja su znala čitati prije polaska u školu imala razvijeniju fonološku svjesnost od nečitača i ta se razlika zadržava do kraja prvog razreda. Prednost čitača u fluentnosti čitanja u odnosu na nečitače zadržava se do kraja trećeg razreda. Regresijska analiza je pokazala da su sposobnost fonološke analize i sinteze prije polaska u školu, uz intelektualnu zrelost za školu, značajni prediktori fluentnosti čitanja na kraju prvog razreda. Sposobnost izostavljanja fonema na početku prvog razreda, posebno izostavljanje zadnjeg fonema, dodatno značajno doprinosi prognozi fluentnosti čitanja na kraju prvog razreda. Sposobnost fonološke analize i izostavljanja fenema na početku prvog razreda značajni su prediktori fluentnosti čitanja na kraju trećeg razreda. Ovi rezultati pokazuju da su osnovni aspekti fonološke analize i sinteze preduvjeti za početno savladavanje čitanja, dok se složenije forme fonološke analize razvijaju pod utjecajem poduke u čitanju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0009021

Profili:

Avatar Url Svjetlana Kolić-Vehovec (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kolić-Vehovec, Svjetlana
Razvoj fonološke svjesnosti i učenje čitanja: trogodišnje praćenje // Revija za rehabilitacijska istraživanja, 39 (2003), 1; 17-32 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Kolić-Vehovec, S. (2003) Razvoj fonološke svjesnosti i učenje čitanja: trogodišnje praćenje. Revija za rehabilitacijska istraživanja, 39 (1), 17-32.
@article{article, author = {Koli\'{c}-Vehovec, Svjetlana}, year = {2003}, pages = {17-32}, keywords = {fonolo\v{s}ka svjesnost, fluentnost \v{c}itanja, to\v{c}nost \v{c}itanja}, journal = {Revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {39}, number = {1}, issn = {1331-3010}, title = {Razvoj fonolo\v{s}ke svjesnosti i u\v{c}enje \v{c}itanja: trogodi\v{s}nje pra\'{c}enje}, keyword = {fonolo\v{s}ka svjesnost, fluentnost \v{c}itanja, to\v{c}nost \v{c}itanja} }
@article{article, author = {Koli\'{c}-Vehovec, Svjetlana}, year = {2003}, pages = {17-32}, keywords = {phonological awareness, reading fluency, reading accuracy}, journal = {Revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {39}, number = {1}, issn = {1331-3010}, title = {Development of phonological awareness and learning to read: Three-years Longitudinal Study}, keyword = {phonological awareness, reading fluency, reading accuracy} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Excerpta Medica
  • Sociological Abstracts
  • Content Pages In Education
  • Exceptional Child Education Resources (ECER-ERIC)
  • PsychInfo





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font