Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 174648

Evaluacija treninga recipročnog podučavanja strategija čitanja


Kolić-Vehovec, Svjetlana; Muranović, Emina
Evaluacija treninga recipročnog podučavanja strategija čitanja // Suvremena psihologija, 7 (2004), 1; 95-108 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 174648 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Evaluacija treninga recipročnog podučavanja strategija čitanja
(Evaluation of reciprocal teaching strategies in reading training)

Autori
Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Muranović, Emina

Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 7 (2004), 1; 95-108

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
razumijevanje pročitanog; strategije čitanja; metakognicija; recipročno podučavanje
(comprehension; reading strategies; metacognition; reciprocal teaching)

Sažetak
Razumijevanje pročitanog nije uvijek spontan i automatski proces, već je često potrebno rabiti strategije čitanja, aktivno nadgledati razumijevanje i regulirati upotrebu strategija. Recipročno poučavanje jedna je od metoda za unapređivanje nadgledanja razumijevanja pri čitanju (Palincsar i Brown, 1984). Ovom metodom uvježbavaju se četiri strategije čitanja: postavljanje pitanja, sažimanje, razjašnjavanje i predviđanje. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati utjecaj recipročnog poučavanja (meta)kognitivnih strategija na razumijevanje pročitanog i na usvajanje strategija sažimanja i postavljanja pitanja. U istraživanju je sudjelovalo je 57 učenika triju petih razreda osnovne škole. Učenici su bili raspoređeni u jednu eksperimentalnu i dvije kontrolne skupine. Tri skupine inicijalno su izjednačene s obzirom na razumijevanje pročitanog, te vještine sažimanja i postavljanja pitanja. U eksperimentalnoj skupini u 12 susreta tijekom 4 tjedna provodio se trening recipročnog poučavanja. Rad s jednom kontrolnom skupinom sastojao se od čitanja istih tekstova kao i u eksperimentalnoj skupini, te odgovaranja na pitanja o pročitanom. S drugom kontrolnom skupinom nije provođen nikakav trening, već je provedeno samo inicijalno i završno mjerenje. U drugom mjerenju provedenom nakon treninga eksperimentalna skupina pokazala je značajno bolje razumijevanje pročitanog u odnosu na obje kontrolne skupine. Eksperimentalna skupina jedina je značajno napredovala u vještini sažimanja između dva mjerenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0009021

Profili:

Avatar Url Svjetlana Kolić-Vehovec (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kolić-Vehovec, Svjetlana; Muranović, Emina
Evaluacija treninga recipročnog podučavanja strategija čitanja // Suvremena psihologija, 7 (2004), 1; 95-108 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Kolić-Vehovec, S. & Muranović, E. (2004) Evaluacija treninga recipročnog podučavanja strategija čitanja. Suvremena psihologija, 7 (1), 95-108.
@article{article, author = {Koli\'{c}-Vehovec, Svjetlana and Muranovi\'{c}, Emina}, year = {2004}, pages = {95-108}, keywords = {razumijevanje pro\v{c}itanog, strategije \v{c}itanja, metakognicija, recipro\v{c}no podu\v{c}avanje}, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {7}, number = {1}, issn = {1331-9264}, title = {Evaluacija treninga recipro\v{c}nog podu\v{c}avanja strategija \v{c}itanja}, keyword = {razumijevanje pro\v{c}itanog, strategije \v{c}itanja, metakognicija, recipro\v{c}no podu\v{c}avanje} }
@article{article, author = {Koli\'{c}-Vehovec, Svjetlana and Muranovi\'{c}, Emina}, year = {2004}, pages = {95-108}, keywords = {comprehension, reading strategies, metacognition, reciprocal teaching}, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {7}, number = {1}, issn = {1331-9264}, title = {Evaluation of reciprocal teaching strategies in reading training}, keyword = {comprehension, reading strategies, metacognition, reciprocal teaching} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font