Pregled bibliografske jedinice broj: 172754
Škola po mjeri učenika
Škola po mjeri učenika. Varaždinske Toplice: Tonimir, 2004 (monografija)
CROSBI ID: 172754 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Škola po mjeri učenika
(School without low grades/bad students)
Autori
Stevanović, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Tonimir
Grad
Varaždinske Toplice
Godina
2004
Stranica
336
ISBN
953-7069-28-1
Ključne riječi
Škola; poučavati; stvaralac; deskriptivni model; sub-modeli
(School; teach; creator; descriptive model; submodel)
Sažetak
Knjiga je prvenstveno namijenjena studentima nastavničkih škola i fakulteta, učiteljima i nastavnicima u osnovnim i srednjim školama te sveučilišnim profesorima koji izvode nastavu didaktike i pojedinih metodika. Nastala je kao rezultat teorijsko-empirijskih i eksperimentalnih istraživanja u okviru znanstvenoistraživačog projekta "Škola bez slabnih učenika/ocjena", realiziranog kao pedagoški eksperiment školske 2003./2004. godine. Projekt je financiralo Ministarstvo znanosti, brazovanja i športa. U ovoj znanstvenoj studiji prvenstveno se elaboriraju teorijske didaktičko-metodičke osnove suvremene nastave zasnovane na primjeni autorovog deskriptivnog modela kao nezavisne varijable. Deskriptivni model ima deset podmodela: kreativno-stvaralački, problemsko-istraživački, recepcijsko-estetički, esejističko-sintetički, algoritamsko-matematički, egzemplarno-paradigmatski, multimedijsko-višeizvorni, kompjutorsko-simulacijski, književno-umjetnički i strukturalno-grafički. Ovo je otvoreni model čime se nastavnicima pruža mogućnost izmjena i dopuna, sukladno konkretnim uvjetima pod kojim ga realiziraju. Svaki podmodel je strukturiran iz više različitih vidova stvaralačkih aktivnosti. Tako kreativno-stvaralački model sadrži krerativno i kritiko čitanje i formuliranje naslova, s konkretnim primjerima iz nastavne prakse. Ili, problemsko-istraživački podmodel ima sljedeće sadržaje primjene: formuliranje problema, dekomponiranje, formuliranje hipoteza, sastavljanje plana istraživanja, zakjučivanje na osnovi pročitanog teksta i formuliranje problema, sastavljanje liste problema i problemsko učenje. Osnovna svrha deskriptivnog modela jeste škola bez slabih učenika (ocjena najmanje dobar (3)), educiranje svakog učenika za stvaralačko djelovanje u području za koje ima dispozicije i pokazuje najveći interes i osposobljavanje u metodama i tehnikama intelektualnog rada za cjeloživotno učenje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija