Pregled bibliografske jedinice broj: 172680
Prvi dio: Uvod u ljudska prava i obrazovanje za ljudska prava
Prvi dio: Uvod u ljudska prava i obrazovanje za ljudska prava // Poučavati prava i slobode: priručnik za učitelje osnovne škole: s vježbama za razrednu nastavu
Zagreb: Istraživačko-obrazovni centar za ljudska prava i demokratsko građanstvo Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2004. str. 207 (213-220)
CROSBI ID: 172680 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prvi dio: Uvod u ljudska prava i obrazovanje za ljudska prava
(Part One: Introduction to human rights and human rights education)
Autori
Spajić-Vrkaš, Vedrana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
Poučavati prava i slobode: priručnik za učitelje osnovne škole: s vježbama za razrednu nastavu
Izdavač
Istraživačko-obrazovni centar za ljudska prava i demokratsko građanstvo Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2004
Raspon stranica
207 (213-220)
ISBN
953-175-205-2
Ključne riječi
ljudska prava, pravo na obrazovanje, obrazovanje za ljudska prava
(human rights, right to education, human rights education)
Sažetak
Rad čini prvi, teorijski, dio priručnika "Poučavati prava i slobode" namijenjenog učiteljima osnovne škole za rad u području obrazovanja za ljudska prava. Tema je predstavljena u sedam međusobno povezanih poglavlja: Što su ljudska prava (određenje ljudskih prava kao skupa moralnih i pravnih načela te njihovo razgraničenje od drugih prava pojedinca te odnos prava i odgovornosti) ; Teorijski izvori ljudskih prava (od religijskih doktrina, preko teorije prirodnih prava, pozitivizma, marksizma i utilitarizma, do teorija središnjih načela, ljudskog dostojanstva, pravde i jednakost te kulturnog relativizma) ; Međunarodni sustav ljudskih prava (od globalnog, preko regionalnih i nacionalnog, uključujući Hrvatsku, do civilnog društva) ; Bitna obilježja i podjele ljudskih prava (obilježja, generacije, podjele) ; Pravo na obrazovanje i ostvarivanje ljudskih prava ; Obrazovanje za ljudska prava (razvoj međunarodnih smjernica, programi i prakse, odnos obrazovanja za ljudska prava prema drugim srodnim područjima itd.) ; Obrazovanje za ljudska prava u Hrvatskoj (Nacionalni program, doprinos civilnog društva).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija