Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 172223

Interaktivnost računovodstva i menadžmenta kvalitete


Peršić, Milena; Drljača Miroslav;
Interaktivnost računovodstva i menadžmenta kvalitete // Tourism nd Hospitality Management, Vol.9 (2003), No 2; 13 - 28 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 172223 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Interaktivnost računovodstva i menadžmenta kvalitete
(Interaction between Accounting and Quality)

Autori
Peršić, Milena ; Drljača Miroslav ;

Izvornik
Tourism nd Hospitality Management (1330-7533) Vol.9 (2003), No 2; 13 - 28

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
troškovi kvalitete; ISO norme; računovodstvo; TQM
(Quality Costs; ISO Norm; Accounting; TQM)

Sažetak
Troškovi kvalitete predstavljaju financijske učinke odluka menadžmenta u sustavu potpune kvalitete, što računovodstvu daje zadatak da prepozna i vrijednosno izrazi i u obliku izvještaja prezentira menadžmentu rezultate ulaganja u bolju kvalitetu, odn. posljedice odluka o zadržavanju iste razine kvalitete. Da bi računovodstvo moglo oblikovati metodološku osnovicu obuhvaćanja ove vrste troškova, potrebno je u menadžment informacijskom sustavu osigurati prikupljanje relevantnih informacija iz okruženja (vanjski aspekti) a posebno iz procesa i aktivnosti unutar poslovnog sustava (unutarnji aspekti). Katalog informacija o troškovima kvalitete formira se prema informacijskim zahtjevima menadžmenta kvalitete, uvažavajući njegove interese i potrebe ali i zahtjeve koje proizlaze iz ISO normi. Dakle, certificiranje poslovanja prema ISO normama, zahtjeva preustroj računovodstvenog informacijskog sustava, koje dobiva zadatak osiguranja relevantnih informacija za upravljanje troškovima, što je i predmet ovog istraživanja. Quality costs represent financial result of management decision in system of total quality management. The assignment to recognise these costs in management information system and evaluate them belongs to the accounting. Financial reporting presented to management, is oriented to the quality improvement, or on the present consequences of decisions on keeping the same quality level. For creating methodological basis of including these costs, the accounting department should ensure relevant information from the surrounding (outer aspects), especially from the process and activities in the business system (inner aspects). Recognizing the interests and needs of quality management as well as ISO standards, the catalogue on quality costs is being created in accordance with information requests. Therefore, the certification on ISO standards requires reorganization of accounting information system, which has to ensure relevant information for managing costs, which is the subject to this research.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0116003

Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija

Profili:

Avatar Url Milena Peršić (autor)

Avatar Url Miroslav Drljača (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Peršić, Milena; Drljača Miroslav;
Interaktivnost računovodstva i menadžmenta kvalitete // Tourism nd Hospitality Management, Vol.9 (2003), No 2; 13 - 28 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Peršić, M., Drljača Miroslav & (2003) Interaktivnost računovodstva i menadžmenta kvalitete. Tourism nd Hospitality Management, Vol.9 (No 2), 13 - 28.
@article{article, author = {Per\v{s}i\'{c}, Milena}, year = {2003}, pages = {13 - 28}, keywords = {tro\v{s}kovi kvalitete, ISO norme, ra\v{c}unovodstvo, TQM}, journal = {Tourism nd Hospitality Management}, volume = {Vol.9}, number = {No 2}, issn = {1330-7533}, title = {Interaktivnost ra\v{c}unovodstva i menad\v{z}menta kvalitete}, keyword = {tro\v{s}kovi kvalitete, ISO norme, ra\v{c}unovodstvo, TQM} }
@article{article, author = {Per\v{s}i\'{c}, Milena}, year = {2003}, pages = {13 - 28}, keywords = {Quality Costs, ISO Norm, Accounting, TQM}, journal = {Tourism nd Hospitality Management}, volume = {Vol.9}, number = {No 2}, issn = {1330-7533}, title = {Interaction between Accounting and Quality}, keyword = {Quality Costs, ISO Norm, Accounting, TQM} }

Časopis indeksira:


  • EconLit


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts
  • Journal of Economic Literature
  • CAB Internatiobal





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font