Pregled bibliografske jedinice broj: 172223
Interaktivnost računovodstva i menadžmenta kvalitete
Interaktivnost računovodstva i menadžmenta kvalitete // Tourism nd Hospitality Management, Vol.9 (2003), No 2; 13 - 28 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 172223 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interaktivnost računovodstva i menadžmenta kvalitete
(Interaction between Accounting and Quality)
Autori
Peršić, Milena ; Drljača Miroslav ;
Izvornik
Tourism nd Hospitality Management (1330-7533) Vol.9
(2003), No 2;
13 - 28
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
troškovi kvalitete; ISO norme; računovodstvo; TQM
(Quality Costs; ISO Norm; Accounting; TQM)
Sažetak
Troškovi kvalitete predstavljaju financijske učinke odluka menadžmenta u sustavu potpune kvalitete, što računovodstvu daje zadatak da prepozna i vrijednosno izrazi i u obliku izvještaja prezentira menadžmentu rezultate ulaganja u bolju kvalitetu, odn. posljedice odluka o zadržavanju iste razine kvalitete. Da bi računovodstvo moglo oblikovati metodološku osnovicu obuhvaćanja ove vrste troškova, potrebno je u menadžment informacijskom sustavu osigurati prikupljanje relevantnih informacija iz okruženja (vanjski aspekti) a posebno iz procesa i aktivnosti unutar poslovnog sustava (unutarnji aspekti). Katalog informacija o troškovima kvalitete formira se prema informacijskim zahtjevima menadžmenta kvalitete, uvažavajući njegove interese i potrebe ali i zahtjeve koje proizlaze iz ISO normi. Dakle, certificiranje poslovanja prema ISO normama, zahtjeva preustroj računovodstvenog informacijskog sustava, koje dobiva zadatak osiguranja relevantnih informacija za upravljanje troškovima, što je i predmet ovog istraživanja. Quality costs represent financial result of management decision in system of total quality management. The assignment to recognise these costs in management information system and evaluate them belongs to the accounting. Financial reporting presented to management, is oriented to the quality improvement, or on the present consequences of decisions on keeping the same quality level. For creating methodological basis of including these costs, the accounting department should ensure relevant information from the surrounding (outer aspects), especially from the process and activities in the business system (inner aspects). Recognizing the interests and needs of quality management as well as ISO standards, the catalogue on quality costs is being created in accordance with information requests. Therefore, the certification on ISO standards requires reorganization of accounting information system, which has to ensure relevant information for managing costs, which is the subject to this research.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0116003
Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- EconLit
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Journal of Economic Literature
- CAB Internatiobal