Pregled bibliografske jedinice broj: 172096
Ispitivanje razlika između privlačnih i neprivlačnih reklamnih tv-spotova
Ispitivanje razlika između privlačnih i neprivlačnih reklamnih tv-spotova, 2004., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 172096 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ispitivanje razlika između privlačnih i neprivlačnih reklamnih tv-spotova
(Examination of differences between attractive and unattractive tv-commercials)
Autori
Nikolašević, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
09.07
Godina
2004
Stranica
51
Mentor
Šverko, Branimir
Ključne riječi
marketing; psihologija oglašavanja; promotivni splet; medija splet; model hijerarhije efekata; kognitivni model; AIDA model; reklamni tv spot; izvedbene karakteristike
(marketing; psychology of advertising; promotion mix; media mix; hierarchy of effects model; cognitive model; AIDA model; tv-commercial; performance characteristics)
Sažetak
Moderno poslovanje nije moguće zamisliti bez nekog oblika oglašavanja, ulažu se velike sume novaca kako bi se bilo ispred konkurencije, no možemo postaviti pitanje da li je to isplativo. Kako bi se što više opravdalo toliko veliko ulaganje nastala je potreba za provjerom uspješnosti oglašavanja, a to se može provjeriti pomoću određenih mjera učinkovitosti reklamnih TV spotova, među ostalim i stupnjem privlačnosti. Privlačnost se najlakše ispituje kroz način izvođenja ideja koji pak određuju izvedbene karakteristike. Cilj našeg istraživanja je bio utvrditi mogućnost razlikovanja privlačnih i neprivlačnih reklamnih TV spotova po zastupljenosti pojedinih izvedbenih karakteristika. Iz toga je proizašao i problem istraživanja kojim se željelo utvrditi koje izvedbene karakteristike diferenciraju privlačne i neprivlačne spotove. Istraživanje smo podijelili na dva dijela, u prvom smo utvrdili najprivlačnije i najneprivlačnije reklamne spotove koji su se tada emitirali na televiziji (ožujak 2003). Istraživanje smo proveli u agenciji za istraživanje tržišta Prizma Istraživanja na uzorku od 712 ispitanika iz populacije RH u dobi od 12 do 75 godina, koji imaju telefon. Nakon što smo utvrdili 16 spotova koji su najčešće navođeni, proveli smo drugi dio istraživanja u kojem je 13 procjenjivača, studenata psihologije, procjenjivalo prisutnost pojedine izvedbene karakteristike u svakom spotu. Nakon dobivenih procjena, izračunali smo aritmetičke sredine procjena stupnja prisutnosti pojedine izvedbene karakteristike u spotovima. Od 16 spotova, izdvojili smo po osam privlačnih i osam neprivlačnih spotova. Nakon toga proveli smo testiranje razlika između aritmetičkih sredina privlačnih i neprivlačnih reklamnih spotova pomoću t testa za male zavisne uzorke. Dobili smo sljedeće rezultate: utvrdili smo postojanje statistički značajnih razlika kod 6 izvedbenih karakteristika između privlačnih i neprivlačnih spotova: apel, istovremenost slike i teksta, ljudi, tvrdnje, kontinuirana akcija i boja. Dakle spotovi su privlačniji kada su naglašeni emocionalni apeli, kada se slike i tekstovi pojavljuju istovremeno, kada su više naglašena prisutnost ljudi i njihova dominacija u spotu, kada ima što manje tvrdnji, kada postoji kontinuitet razvoja radnje u spotu i kada su boje naglašene i izraženije. Možemo reći da se naši rezultati slažu s određenim rezultatima u literaturi, što možemo smatrati dobrim putem za neko daljnje istraživanje, kako bi što preciznije utvrdili – kako posložiti izvedbene karakteristike da bi reklamni spot bio što privlačniji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA