Pregled bibliografske jedinice broj: 170130
Priča i pričljivost
Priča i pričljivost // Dijete i jezik
Osijek, Hrvatska, 2004. (plenarno, domaća recenzija, neobjavljeni rad, pregledni)
CROSBI ID: 170130 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Priča i pričljivost
(Story telling and communicative competence)
Autori
Vilke, Mirjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, pregledni
Skup
Dijete i jezik
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 28.11.2004. - 29.11.2004
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
priča; komunikacijska kompetencija; prvi i drugi jezik
(story; communicative competence; first and second language)
Sažetak
U ovom se radu izraz pričljivost koristi u značenju komunikacijska kompetencija (uglavnom radi eufoničnog efekta) iako u pravilu ta dva izraza nisu sinonimi: prvi sadrži i negativne konotacije u vezi s jezičnom produkcijom, dok drugi - u svom gotovo virtuelnom značenju cilja predstavlja nedostižni san svakog ambicioznog učitelja jezika. U članku se govori o iskustvima i rezultatima istraživanja utjecaja priče na razvoj komunikacijske kompetencije djeteta u prvom, drugom i stranom jeziku. Identificiraju se faktori - lingvistički i ekstralingvistički - koji priču čine izrazito snažnim instrumentom u komunikaciji s djetetom, i to u uspostavljanju komunikacije i njezinom održavanju, jednako kao i poticanju na kreativno jezično izražavanje. Na temelju konkretnih primjera opisuju se moguće implikacije upotrebe priče za razvoj komunikacijske kompetencije djeteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija