Pregled bibliografske jedinice broj: 170083
Obilježja pakiranja politike u izbornoj kampanji HDZ-a i SDP-a 2003.godine
Obilježja pakiranja politike u izbornoj kampanji HDZ-a i SDP-a 2003.godine // Politička misao, 41 (2004), 1; 55-73 (podatak o recenziji nije dostupan, kongresno priopcenje, znanstveni)
CROSBI ID: 170083 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obilježja pakiranja politike u izbornoj kampanji HDZ-a i SDP-a 2003.godine
(Features of packaging politics in the electoral campaigns of HDZ and SDP in 2003)
Autori
Lalić, Dražen
Izvornik
Politička misao (0032-3241) 41
(2004), 1;
55-73
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, kongresno priopcenje, znanstveni
Ključne riječi
Pakiranje politike; izborna kampanja; političko oglašivanje; televizijski spotovi; HDZ; SDP; Hrvatska
(Packaging politics; electoral campaign; political advertising; TV spots; HDZ; SDP; Croatia)
Sažetak
Pakiranje politike je posljednjih godina istaknuta tema u znanstvenoj i stručnoj raspravi o političkom komuniciranju. Autor iznosi teorijska određenja i shvaćanja toga fenomena, te razmatra njegova osnovna obilježja i učinke. Polazeći od toga teorijskoga koncepta on analizira prisutnost pakiranja politike u izbornoj kampanji HDZ-a i SDP-a kao dvije najveće stranke u Hrvatskoj 2003. To čini kroz ispitivanje prisutnosti šest načina pakiranja politike u kampanji: korištenje televizije, suradnju stranaka sa spin-doktorima i medijskim konzultantima, medijsko prezentiranje kontakata političara sa slavnim osobama, konstruiranje i promicanje imidža političkih vođa, odnos prema društvenim pitanjima i problemima te napade na suparnike. U tom ispitivanju se koristi rezultatima analize sadržaja uzorka televizijskih spotova stranaka korištenih u kampanji 2003. i ankete provedene uoči tih izbora na reprezentativnom uzorku punoljetnih građana Hrvatske. Pokazalo se kako su u toj izbornoj kampanji vodeće stranke u Hrvatskoj nastojale dobiti potporu birača putem pakiranja politike, što je posebno jasno došlo do izražaja u intenzivnom korištenju televizije i promicanju imidža predsjednika tih stranaka. Taj i druge načine pakiranja politike pobjednička stranka na izborima HDZ je vještije koristio od svoga najvećega konkurenta SDP-a. Autor upozorava kako je uočljiva prisutnost pakiranja politike smanjila kvalitetu političkog diskursa u izbornoj kampanji. Stoga je ta kampanja djelomice izgubila svoju osnovnu funkciju da bude argumentirana i javna rasprava o ključnim pitanjima i problemima društvenog razvoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Politologija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Political Science Abstracts
- International Bibliogarphy of the Social Sciences
- Cambridge Scientific Abstracts