Pregled bibliografske jedinice broj: 168936
Biomehanička analiza lokomocije i posturalnih svojstava u idiopatskih adolescentnih skolioza
Biomehanička analiza lokomocije i posturalnih svojstava u idiopatskih adolescentnih skolioza, 2003., magistarski rad, Kinezioloski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 168936 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Biomehanička analiza lokomocije i posturalnih svojstava u idiopatskih adolescentnih skolioza
(Biomechanical analysis of locomotion and of postural characteristics in idiopathic adolescent scoliosis)
Autori
Filipović, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Kinezioloski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
05.12
Godina
2003
Stranica
95
Mentor
Medved, Vladimir
Ključne riječi
Idiopatska adolescentna skolioza; posturalna adaptacija; koordinacija; ravnoteža; Cobb kut
(Idiopathic adolescent scoliosis; postural adaptation; coordination; balance; Cobb's angle)
Sažetak
Cilj istraživanja je doprinijeti screening procesu za idiopatske adolescentne skolioze primjenom testova motorike i biomehanike, čime je moguće dijagnostiku za idiopatske adolescentne skolioze proširiti u škole. Cilj je utvrditi razliku u koordinaciji između triju grupa ispitanika sa različitim posturalnim statusom pomoću 4 testa koordinacije. Cilj je utvrditi razliku u ravnoteži između dvije grupe ispitanika sa različitim posturalnim statusom pomoću 2 testa ravnoteže. Uzorak ispitanika čini 105 adolescenata u tri grupe: 1. grupa - idiopatska adolescentna skolioza (N=37), 2. grupa – loša držanja (N=31) i 3. grupa – zdrava djeca (N=37). Uzorak varijabli čine dvije grupe testova: 4testa koordinacije: koraci u stranu (MAGKUS), okretnost na tlu (MAGKONT), osmica sa sagibanjem (MAGOSS) i okretnost u zraku (MKTOZ) te dva testa ravnoteže: lijevi step test (LSTEP) i desni step test (DSTEP). Rezultati pokazuju statističku značajnost razlike pomoću testova koordinacije između tri grupe ispitanika posebno u odnosu 1. grupe sa drugim dvjema grupama. Diskriminativna razlika u motoričkom statusu posebno je izražena pomoću MAGOSS testa kao motoričkog zadatka u obliku napredovanja tijela kroz prostor. Analiza razlika utvrđena pomoću Cobb kuta između dvije grupe ispitanika (A grupa Cobb ≤ 25˚ te B grupa Cobb ≥ 26˚ ) u testovima koordinacije ne pokazuje statističku značajnost. Rezultati testova ravnoteže pokazuju diskriminativnu razliku između 1. grupe (idiopatska adolescentna skolioza) i 2. grupe (zdrava djeca) u LSTEP testu (podizanje i spuštanje sa step klupice lijevom nogom) te u 3. kanalu (reakcija platforme na pomake latero-lateralno). Analiza razlika utvrđena pomoću Cobb kuta između dvije grupe ispitanika (A grupa Cobb ≤ 25˚ te B grupa Cobb ≥ 26˚ ) u testovima ravnoteže nije statistički značajna.Rezultati pokazuju da je moguće u prostoru motorike provesti dijagnostiku idiopatskih adolescentnih skolioza, posebno pomoću testova koordinacije. Uspješno je provedena klasifikacija ispitanika u prostoru koordinacije kao i u prostoru ravnoteže, što je značajno za kliničku praksu. Rezultati ukazuju da dijagnostika pomoću Cobb kuta nije statistički značajna. Rezultati istraživanja pokazuju značajan doprinos screening procesu za idiopatsku adolescentnu skoliozu.
Izvorni jezik
Hrvatski