Pregled bibliografske jedinice broj: 168745
Nove mogućnosti smanjenja emisije NOx na Ottovim motorima s izravnim ubrizgavanjem goriva
Nove mogućnosti smanjenja emisije NOx na Ottovim motorima s izravnim ubrizgavanjem goriva // Energy and the Environment 2004 / Franković, Bernard (ur.).
Rijeka, 2004. str. 29-36 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 168745 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nove mogućnosti smanjenja emisije NOx na Ottovim motorima s izravnim ubrizgavanjem goriva
(New Possibilities of Reducing NOx Emissions in Direct Fuel-Injection Otto Engines)
Autori
Zavada, Josip ; Blašković Zavada, Jasna ; Kavran, Zvonko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Energy and the Environment 2004
/ Franković, Bernard - Rijeka, 2004, 29-36
Skup
19th Scientifc Conference on Energy and the Environment
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 27.10.2004. - 29.10.2004
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Ottov motor; izravno ubrizgavanje goriva; emisija NOx
(Otto engine; direct fuel injection; NOx emission)
Sažetak
Suvremeni razvoj motornih vozila ima vrlo važnu zadaću smanjiti potrošnju goriva i emisiju štetnih sastojaka. Na motornim vozilima pogonjenim Otovim motorima uvodi se, u novije vrijeme, sustav za direktno ubrizgavanje goriva koji omogućuje rad motora sa siromašnom smjesom, što rezultira manjom potrošnjom goriva. Međutim, rad motora sa siromašnom smjesom ne omogućuje primjenu katalizatora trostrukog djelovanja koji na klasičnim Ottovim motorima, koji rade sa stehiometrijskom smjesom, vrlo efikasno smanjuje emisiju svih triju štetnih sastojaka (CO, HC i NOx) u ispušnim plinovima. Stoga je za primjenu Ottovih motora s izravnim ubrizgavanjem nužno drugo rješenje za smanjenje štetnih sastojaka u ispušnim plinovima, prvenstveno se to odnosi na dušične okside (NOx). Na motorima, koji rade sa siromašnom smjesom, najteže je reducirati emisiju dušičnih oksida. Na Dieselovim motorima primjenjuju se oksidacijski i denox katalizatori koji u manjoj mjeri (do 20 %) omogućuju smanjenje emisije NOx. U kombinaciji s vraćanjem ispušnih plinova i denox katalizatora mogu se ostvariti smanjenja emisije NOx do 50 %. Za poboljšanje efikasnosti smanjenja emisije NOx na vozilima s motorima s direktnim ubrizgavanjem goriva, u novije vrijeme se razvijaju spremnik-katalizatori. Oni omogućuju spremanje dušičnih oksida za vrijeme rada motora sa siromašnom smjesom, a kada motor radi sa stehiometrijskom smjesom oni otpuštaju dušične okside koji se nakon toga efikasno reduciraju u katalizatoru. Ovaj rad obrađuje najvažnije značajke NOx-spremnik-katalizatora u primjeni na Ottovim motorima s izravnim ubrizgavanjem goriva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport