Pregled bibliografske jedinice broj: 168563
Srednjoškolci i kultura demokracije
Srednjoškolci i kultura demokracije // Pedagogijska istraživanja, 1. (2004), 1.; 67-88 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 168563 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Srednjoškolci i kultura demokracije
(HIGH SCHOOL STUDENTS AND DEMOCRATIC CULTURE)
Autori
Domović, Vlatka ; Godler, Zlata ; Previšić Vlatko
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 1.
(2004), 1.;
67-88
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
demokracija; demokratske vrijednosti; pluralno društvo; ljudska prava; odgoj za demokraciju; odgoj za razvoj
(democracy; democratic values; pluralistic society; human rights; education for democracy; education for development)
Sažetak
U ovom su radu analizirani stavovi srednjoškolaca prema selektiranim demokratskim vrijednostima, odnos između shvaćanja i sociodemgrafskih obilježja učenika srednjih škola te usporedna gledišta učenika, njihovih roditelja i profesora. Korišteni su podaci prikupljeni 1993. i 1998. godine u sklopu projekata "Genealogija i transfer modela interkulturalizma" i "Školski kurikulum i obilježja hrvatske nacionalne kulture". Analiza rezultata pokazala je da je 1998. godine došlo do znatnih promjena u stavovima srednjoškolaca prema demokratskim vrijednostima u odnosu prema prijašnjem istraživanju. Promjene se očituju u statistički značajno manjem stupnju prihvaćanja vrijednosti, i to prema sedamnaest, od ponuđenih devetnaest vrijednosti. Nadalje, u oba je istraživanja utvrđeno da varijable socioobrazovnog statusa znatno distingviraju ispitanike s obzirom na njihove stavove. Učenici s boljim uspjehom u školi, polaznici gimnazija i oni s višim obrazovnim aspiracijama i podrijetlom imaju pozitivniji odnos prema demokratskim vrijednostima. velike su razlike uvrđene s obzirom na stupanj prihvaćanja vrijednosti između učenika, roditelja i profesora. Općenito, najveće slaganje sa svim ponuđenim vrijednostima iskazuju profesori, a najmanje učenici.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Social Sciences Index
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts