Pregled bibliografske jedinice broj: 168327
Dijete s jezičnim teškoćama u vrtiću i školi (kako ga prepoznati i kako djelovati)
Dijete s jezičnim teškoćama u vrtiću i školi (kako ga prepoznati i kako djelovati) // "Dijete, odgojitelj i učitelj", zbornik radova sa znanstveno-stručnog skupa s međunarodnom suradnjom / Bacalja, Robert (ur.).
Zadar: Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2004. str. 67-76 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 168327 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dijete s jezičnim teškoćama u vrtiću i školi (kako ga prepoznati i kako djelovati)
(Child with language impairments in day-care and school (how to recognize him and how to take action))
Autori
Blaži, Draženka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
"Dijete, odgojitelj i učitelj", zbornik radova sa znanstveno-stručnog skupa s međunarodnom suradnjom
/ Bacalja, Robert - Zadar : Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2004, 67-76
Skup
"Dijete, odgojitelj i učitelj"
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 21.05.2004. - 22.05.2004
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
jezične poteškoće; komunikacija; govorna proizvodnja
(languae impairments; communication; speech production)
Sažetak
Iako nije važno da sva djeca usvajaju jezik po ustaljenom “ jezičnom kalendaru“ te iako manje zakašnjenje u usvajanju jezika ne uključuje obvezno i postojanje jezičnih ili govornih teškoća, moramo znati da postoje i djeca koja ne usvajaju jezik bez napora i znatno zaostaju za “ jezičnim kalendarom“ ostale djece. Često je tada riječ o razvojnom jezičnom poremećaju odnosno usporenom receptivnom i/ili ekspresivnom jezičnom razvoju. Ne tretiran stručno i u pravo vrijeme, ovaj se poremećaj proteže do školskog perioda kada nedostatno jezično znanje djeteta postaje glavna prepreka u postizanju akademskog uspjeha i osnovna teškoća u stjecaju vještine čitanja i pisanja. Samo pravodobnim prepoznavanjem djetetovih teškoća te upućivanjem na ranu logopedsku dijagnostiku i rehabilitaciju teškoće mogu biti uspješno u na vrijeme prevladane.
Izvorni jezik
Hrvatski