Pregled bibliografske jedinice broj: 167820
Uloga špeditera u tehničko-tehnološkoj organizaciji Hucke-pack prijevoza
Uloga špeditera u tehničko-tehnološkoj organizaciji Hucke-pack prijevoza, 2004., magistarski rad, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 167820 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga špeditera u tehničko-tehnološkoj organizaciji Hucke-pack prijevoza
Autori
Lovretić, Mihael
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
20.12
Godina
2004
Stranica
120
Mentor
Ivaković, Čedomir
Ključne riječi
špediter; hucke-pack; prijevoz
(forwarder; hucke-pack; transport)
Sažetak
Intermodalni prijevoz promatra se u sklopu sustava složenog od prometnica, prometne infrastrukture, prometne tehnike, špediterskih poslova, pravne regulative te međunarodnih sporazuma i dogovora. Definirani su i sistematizirani osnovni pojmovi intermodalnog prijevoza, međunarodne špedicije te huckepack tehnologije. Na temelju analize prikupljenih podataka, objavljenih radova i studija utvrđeno je stanje i stupanj suvremene prometne tehnologije u Republici Hrvatskoj. Posebno su obrađeni uloga i mogućnosti špeditera u međunarodnom intermodalnom prijevozu. Špediter se promatra kao poduzetnik navedenog oblika suvremenog prometa. Prometno tržište, kao specifično tržište, promatra se vezano za društvenu i gospodarsku preobrazbu Republike Hrvatske. Tijekom čitavog istraživanja naglašena je uloga i značenje kombiniranog i intermodalnog prijevoza za gospodarski i prometni razvitak Republike Hrvatske. Huckepack tehnologija kao suvremen način željezničko-cestovnog prijevoza analizira se pomoću kvantitativnih pokazatelja, ističu se sve pozitivne i negativne značajke. Najvažnije pozitivne značajke huckepack tehnologije su: - povezivanje cestovnog i željezničkog prijevoza na vrlo brz, siguran i racionalan način bez prekrcaja tereta s cestovnih vozila na željezničke vagone i, obrnuto, sa željezničkih vagona na cestovna vozila - optimizacija efekata cestovne i željezničke infrastrukture - ubrzanje manipulacije i prijevoza tereta - povećanje ekološke razine na prometnicama. Najveći nedostatak huckepack tehnologije očituje se u angažiranju izuzetno velikoga početnoga kapitala za izgradnju huckepack-terminala, ukrcajno-iskrcajnih rampi i specijalnih željezničkih vagona. U radu se daje koncepcijski model integralnog informacijskog sustava koji bi činio logističku podršku međunarodnom intermodalnom prijevozu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport