Pregled bibliografske jedinice broj: 16728
Inteligentni računalni sustav za vođenje procesa učenja i poučavanja
Inteligentni računalni sustav za vođenje procesa učenja i poučavanja // Inteligentno vođenje i inteligentni sustavi / Juraj Božičević (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo za sustave (CROSS), 1997. str. 31-40 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 16728 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inteligentni računalni sustav za vođenje procesa učenja i poučavanja
(Intelligent Computer System for Control Process of Teaching and Learning)
Autori
Slavomir, Stankov
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Inteligentno vođenje i inteligentni sustavi
/ Juraj Božičević - Zagreb : Hrvatsko društvo za sustave (CROSS), 1997, 31-40
Skup
Četvrti simpozij inteligentni sustavi
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.1998
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Inteligentni tutorski sustavi; učenje i poučavanje
(Intelliget Tutoring Systems; Learning and Teaching)
Sažetak
Razmotren je novi model nastave s računalnim učiteljem. Računalni učitelj, kao zamjena za "živog" učitelja, djeluje u povratnoj vezi nastavnog sustava: motri i provodi dijagnostiku znanja učenika, određuje odstupanja učenikovog aktualnog znanja od referentnog modela, oblikuje upravljačko djelovanje i prijenos novog znanja kao i naputak za ispravljanje pogrešnih poimanja. Model je poslužio kao osnova za razvoj inteligentne hipermedijske autorske ljuske Tutor - Expert System (Tex-Sys). Prikazana je primjena sustava TEx-Sys u učenju i poučavanju na odabranom područnom znanju. Odabran je dio početne raščlane područnog znanja računalo kao sustav. Područno znanje je prikazano tekstualnim zapisom. Ekspert je raščlanu i formalizaciju pospremio u bazu znanja COMPUTER. Prvi korak za učenika je učenje postupka formalizacije znanja primjenom tehnike semantičkih mreža s okvirima. Slijedi prijava sustavu i ugradnja područnog znanja. Ugradnja područnog znanja se obavlja temeljem formalizacije koju je učenik sam obavio. Postupak ispitivanja odvija se s izborom, prikazom i rješenjem jednog od zadataka (brisan dio čvorova, brisan dio čvorova s generiranjme pogrešnih veza, brisane sve veze) s kojim raspolaže modul za testiranje znanja u sustavu TEx-Sys. Model učenika je razvijen prekrivanjem baze područnog znanja COMPUTER i baze znanja koju je učenik izgradio. Ocjena je predočena pomoću kvantitativnih i kvalitativnih pokazatelja i preporukom za daljnji rad.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija