Pregled bibliografske jedinice broj: 166821
Fedder servis u funkciji revitalizacije kontejnerskog prometa u jadranskim lukama
Fedder servis u funkciji revitalizacije kontejnerskog prometa u jadranskim lukama // Suvremeni promet : časopis za pitanja teorije i prakse prometa, 24 (2004), 1-2; 56-60 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 166821 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Fedder servis u funkciji revitalizacije kontejnerskog prometa u jadranskim lukama
(Feeder Service with the Purpose of Promoting Container Transport Revitalization in Adriatic Ports)
Autori
Rudić, Dušan ; Hlača, Bojan
Izvornik
Suvremeni promet : časopis za pitanja teorije i prakse prometa (0351-1898) 24
(2004), 1-2;
56-60
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
kontejneri; feeder; promet; organizacija; konkurentnost
(containers; feeder; transport; organization; competitiveness)
Sažetak
Svjetski prisutni trend globalizacije zahvatio je i brodarsku djelatnost. U svijetu danas postoji desetak jakih brodarskih tvrtki (tzv. megabroda-ra), koje djeluju samostalno ili su međusobno povezane u pokrivanju određenog tržišta. Da bi se zadovoljio krajnji korisnik, brodarske tvrtke organiziraju postojanje jake feeder mreže s ciljem pokrivanja tržišta. Moguće je da feeder servis pokrene operator terminala ili lučka uprava, a to se najčešće ogleda u subvenciji praznoga brodskog prostora feeder brodova (nekad 100 do 300 TEUa. danas 500 do 1000 pa i do 1500 TEU-a). Svojevremeno pokrenuti feeder servis Rijeka/Ploče - Gioa Tau-ro/Malta od strane Lošinjske plovidbe, a pod organizacijom Lučke uprave Rijeka kroz subvenciju Ministarstva pomorstva, prometa i veza RH 1999. godine, početak je procesa revitalizacije kontejnerskog prometa u Republici Hrvatskoj. Servis je pokazao postojanost i točnost, te privukao mnogo korisnika. Uz logističku podršku 22 hrvatske tvrtke kroz konkurentne cijene i kvalitetu usluga na prometnom pravcu te povećanjem obalnoga kapaciteta za 3 puta kontejnerski terminal u riječkoj luci privukao je i dva komercijalna tjedna feeder servisa (CMA-CGM i UFS) pa i spektakularna dva tjedna ticanja t/.v. brodova Matica (ZIM i Lloyd Triestino). Kao logistička podrška Hrvatske željeznice su pokrenule direktni kontejnerski blok - vlak na relaciji Rijeka - Budimpešta. Kontejnerski promet feederima bilježi rast godišnje za oko 60 %, a pojavom i ostalih brodara riječki kontejnerski terminal je povećao kontejnerski promet sa 6.000 TEU-a 1999. godine na 30.000 TEU-a 2003. godine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- TRIS
- CAB
- CEOBASE
- IRRD
- DOC