Pregled bibliografske jedinice broj: 166745
Neka obilježja predjezične i rane jezične komunikacije u djece s perinatalnim oštećenjem mozga
Neka obilježja predjezične i rane jezične komunikacije u djece s perinatalnim oštećenjem mozga // XIV. dani psihologije u Zadru : međunarodni znanstveno-stručni skup : sažeci radova = 14th Psychology Days in Zadar : international conference : abstracts / Adorić Ćubela, Vera ; Manenica, Ilija ; Penezić, Zvjezdan (ur.).
Zadar, 2004. str. 78-78 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 166745 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neka obilježja predjezične i rane jezične komunikacije u djece s perinatalnim oštećenjem mozga
(Some characteristics of pre-linguistic and early language communication in children with perinatal brain damage)
Autori
Ljubešić, Marta ; Ivšac, Jasmina ; Cepanec, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XIV. dani psihologije u Zadru : međunarodni znanstveno-stručni skup : sažeci radova = 14th Psychology Days in Zadar : international conference : abstracts
/ Adorić Ćubela, Vera ; Manenica, Ilija ; Penezić, Zvjezdan - Zadar, 2004, 78-78
ISBN
953-99229-6-8
Skup
Međunarodni znanstveno-stručni skup : XIV. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 26.05.2004. - 29.05.2004
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
komunikacija; jezik; rano mozgovno oštećenje
(communication; language; early language development)
Sažetak
U radu se prikazuju neki metodološki pristupi i prvi rezultati istraživanja provedenih u okviru projekta "Razvoj komunikacije i jezika u djece s ranim mozgovnim oštećenjem". Istraživanje je zamišljeno kao longitudinalno praćenje djece s dokazanim mozgovnim oštećenjima. Projektni je tim razradio istraživački protokol koji obuhvaća različite pretpostavke i obilježja jezično-govornoga razvoja. U radu se prikazuju metode i rezultati procjene kognitivnog statusa, obilježja komunikacije i početnog jezičnog razumijevanja i izražavanja u 9 ispitanika dobi od 2-3 godine (3 dvogodišnjaka, 3 dvoipogodišnjaka i 3 trogodišnjaka). Ispitanici pokazuju veliko raspršenje u pogledu svih ispitivanih varijabli mentalnog statusa, dostignute komunikacijske razine, kao i početnog jezičnog razvoja. Svi osim jednog ispitanika komuniciraju intencijski, dvoje nema razvijene vještine združene pažnje, a troje nije doseglo simboličku razinu nužnu za prijelaz iz predsimboličke u simboličku (jezičnu) komunikaciju. Osim velikih razlika među djecom uočena su i neka zajednička obilježja. To je prije svega uredan komunikacijski obrazac (iako dvoje djece na vrlo niskom razvojnom stupnju), te kod djece koja su dostigla jezičnu razinu značajni raskorak između razumijevanja i ekspresije. Svi oni znatno više razumiju negoli mogu izgovoriti. U prikazu rezultata naglasak će biti na usporedbi kognitivnih, komunikacijskih i jezičnih obilježja razvoja ispitane djece s perinatalnim mozgovnim oštećenjima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija