Pregled bibliografske jedinice broj: 166741
Mladi i socijalna Pravda
Mladi i socijalna Pravda // Revija za socijalnu politiku, 11 (2004), 2; 159-175 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 166741 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mladi i socijalna Pravda
(Young People and Social Justice)
Autori
Ljubotina, Damir
Izvornik
Revija za socijalnu politiku (1330-2965) 11
(2004), 2;
159-175
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
percepcija socijalne nepravde; mladi
(perception of social injustice; young people)
Sažetak
Na uzorku od 1737 učenika osnovnih i srednjih škola, te studenata primijenjen je Upitnik percepcije socijalne pravednosti. Faktorska analiza 14 tvrdnji rezultirala je s tri neovisne dimenzije percepcije socijalne (ne)nepravde: « ; ; nejednakost članova pred zakonom» ; ; , « ; ; opća neravnopravnost članova društva» ; ; , te « ; ; toleriranje devijantnih ponašanja» ; ; . Rezultati ukazuju da značajan broj mladih različite aspekte ispitivanih društvenih odnosa percipira nepravednim. Općenito nepravednim društvo smatra 49, 7% učenika osnovnih škola, 73, 8% srednjoškolaca, te 77, 2% studenata. Od pojedinih oblika društvene nepravde mladi najviše uočavaju neopravdano bogaćenje pojedinaca, izostanak društvene reakcije na gospodarski kriminal, te nedovoljnu brigu za siromašne i umirovljenike. Više od dvije trećine ispitanika smatra da u Hrvatskoj svi ljudi nemaju jednake šanse da ostvare svoje želje i ciljeve. Utvrđeno je da se percepcija socijalne nepravde povećava u funkciji dobi, odnosno s povećanjem stupnja obrazovanja, pri čemu učenici osnovnih škola percipiraju manju socijalnu nepravdu od učenika srednjih škola i studenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Social Services Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- Caredata CD i Caredata Abstracts
- Social Work Abstracts