Pregled bibliografske jedinice broj: 166666
Procjena kvalitete govora djece s umjetnim pužnicama
Procjena kvalitete govora djece s umjetnim pužnicama // Govor : časopis za fonetiku, 20 (2003), 1-2; 239-248 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 166666 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procjena kvalitete govora djece s umjetnim pužnicama
(The evaluation of speech quality of children with cochlear implants)
Autori
Martinović, Martina ; Liker, Marko
Izvornik
Govor : časopis za fonetiku (0352-7565) 20
(2003), 1-2;
239-248
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
umjetna pužnica; kvaliteta govora djece; percepcija govora
(cochlear implant; speech quality in children; speech perception)
Sažetak
Jedna je od osnovnih prednosti umjetne pužnice što osigurava optimalne preduvjete za poboljšanje komunikacijskih sposobnosti gluhih osoba da bi se poslije, odgovarajućom rehabilitacijom, postiglo (bolje) razumijevanje govora. Neki su znanstvenici sumnjali u svrsishodnost umjetnih pužnica. Međutim, većina istraživanja pokazuje njihovu nedvojbenu korist u razvoju produkcije i percepcije govora gluhih. Tema je ovoga rada kvaliteta govora (glasa i izgovora) djece s umjetnom pužnicom, a cilj je utvrditi kako taj govor procjenjuju stručni slušači (rehabilitatori u Poliklinici SUVAG, Zagreb), a kako ostala populacija (studenti na Filozofskom fakultetu). U istraživanje je uključeno 20 djece s umjetnom pužnicom u dobi između 5 i 13 godina. Sva su djeca oglušila prelingvalno. Djeca imaju pužnice između 2 i 9 godina. Sva su djeca preoperativno koristila slušna pomagala, a preoperativna rehabilitacija verbotonalnom metodom trajala je od nekoliko mjeseci do 6 godina. Psihološki i neurološki nalazi sve djece su uredni. Zvučni zapisi govornih uzoraka djece prikupljeni su tijekom terapija u Poliklinici SUVAG u Zagrebu, dok su djeca opisivala crteže koji prikazuju svakodnevne situacije. Ispitanici-slušači imali su zadatak na posebno pripremljenim skalama procijeniti kvalitetu govora (glasa i izgovora) djece. Analiza rezultata nije potvrdila pretpostavku da će se dvije skupine ispitanika-slušača značajno razlikovati u procjeni kvalitete glasa i izgovora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija