Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 165403

Može li se emocionalna inteligencija prepoznati u procjenama?


Papić, Milan; Kulenović, Alija
Može li se emocionalna inteligencija prepoznati u procjenama? // XVI. Dani Ramira Bujasa: sažeci propćenja
Zagreb, 2003. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 165403 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Može li se emocionalna inteligencija prepoznati u procjenama?
(Can emotional intelligence be recognized in peer-reports?)

Autori
Papić, Milan ; Kulenović, Alija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
XVI. Dani Ramira Bujasa: sažeci propćenja / - Zagreb, 2003

Skup
XVI. Dani Ramira Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.12.2003. - 13.12.2003

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
emocionalna inteligencija; skale procjene; objektivni testovi učinka
(emotiona intelligence; self- and peer-reports; performance tests)

Sažetak
U sklopu istraživanja vezanog za provjeru opravdanosti i korisnosti koncepta emocionalne inteligencije (EI) izrađena je i primijenjena skala procjena sposobnosti EI. Sukladno modelu Mayera i Saloveya, svaka od 4 klase sposobnosti EI sažeto je opisana, a zadatak procjenjivača (učenika u razredu i njihovih profesora) bio je izdvojiti po 5 učenika u razredu koji su prepoznatljivi po prisustvu odnosno odsustvu procjenjivanih svojstava. Osim ove skale, na istim ispitanicima (N=256 učenika 3. i 4. razreda iz tri zagrebačke gimnazije) primijenjena je i jedna uređena skala samoprocjena EI te jedan objektivni test učinka namijenjen procjeni razumijevanja emocija (treća klasa sposobnosti iz modela Mayera i Saloveya). Analiza dobivenih podataka pokazala je (a) da je struktura korelacijskih odnosa procjena učenika i profesora slična onoj koja se dobiva drugim tehnikama mjerenja EI, (b) da procjene učenika i profesora konvergiraju, (c) da su procjene EI značajno povezane s drugim mjerama EI i (d) da je slaganje procjena učenika i profesora nešto veće u privatnoj nego u državnoj školi. Dobiveni rezultatski sklop podržava ideju o relevantnosti i potencijalnoj korisnosti koncepta EI iako je njegova uloga znatno manja nego što bi se moglo zaključiti iz mnogih spektakularnih očekivanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0130401

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Alija Kulenović (autor)

Avatar Url Milan Papić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Papić, Milan; Kulenović, Alija
Može li se emocionalna inteligencija prepoznati u procjenama? // XVI. Dani Ramira Bujasa: sažeci propćenja
Zagreb, 2003. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Papić, M. & Kulenović, A. (2003) Može li se emocionalna inteligencija prepoznati u procjenama?. U: XVI. Dani Ramira Bujasa: sažeci propćenja.
@article{article, author = {Papi\'{c}, Milan and Kulenovi\'{c}, Alija}, year = {2003}, pages = {57}, keywords = {emocionalna inteligencija, skale procjene, objektivni testovi u\v{c}inka}, title = {Mo\v{z}e li se emocionalna inteligencija prepoznati u procjenama?}, keyword = {emocionalna inteligencija, skale procjene, objektivni testovi u\v{c}inka}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Papi\'{c}, Milan and Kulenovi\'{c}, Alija}, year = {2003}, pages = {57}, keywords = {emotiona intelligence, self- and peer-reports, performance tests}, title = {Can emotional intelligence be recognized in peer-reports?}, keyword = {emotiona intelligence, self- and peer-reports, performance tests}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font