Pregled bibliografske jedinice broj: 165403
Može li se emocionalna inteligencija prepoznati u procjenama?
Može li se emocionalna inteligencija prepoznati u procjenama? // XVI. Dani Ramira Bujasa: sažeci propćenja
Zagreb, 2003. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 165403 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Može li se emocionalna inteligencija prepoznati u procjenama?
(Can emotional intelligence be recognized in peer-reports?)
Autori
Papić, Milan ; Kulenović, Alija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XVI. Dani Ramira Bujasa: sažeci propćenja
/ - Zagreb, 2003
Skup
XVI. Dani Ramira Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.12.2003. - 13.12.2003
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
emocionalna inteligencija; skale procjene; objektivni testovi učinka
(emotiona intelligence; self- and peer-reports; performance tests)
Sažetak
U sklopu istraživanja vezanog za provjeru opravdanosti i korisnosti koncepta emocionalne inteligencije (EI) izrađena je i primijenjena skala procjena sposobnosti EI. Sukladno modelu Mayera i Saloveya, svaka od 4 klase sposobnosti EI sažeto je opisana, a zadatak procjenjivača (učenika u razredu i njihovih profesora) bio je izdvojiti po 5 učenika u razredu koji su prepoznatljivi po prisustvu odnosno odsustvu procjenjivanih svojstava. Osim ove skale, na istim ispitanicima (N=256 učenika 3. i 4. razreda iz tri zagrebačke gimnazije) primijenjena je i jedna uređena skala samoprocjena EI te jedan objektivni test učinka namijenjen procjeni razumijevanja emocija (treća klasa sposobnosti iz modela Mayera i Saloveya). Analiza dobivenih podataka pokazala je (a) da je struktura korelacijskih odnosa procjena učenika i profesora slična onoj koja se dobiva drugim tehnikama mjerenja EI, (b) da procjene učenika i profesora konvergiraju, (c) da su procjene EI značajno povezane s drugim mjerama EI i (d) da je slaganje procjena učenika i profesora nešto veće u privatnoj nego u državnoj školi. Dobiveni rezultatski sklop podržava ideju o relevantnosti i potencijalnoj korisnosti koncepta EI iako je njegova uloga znatno manja nego što bi se moglo zaključiti iz mnogih spektakularnih očekivanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija