Pregled bibliografske jedinice broj: 165377
Je li matematika bauk? Stavovi, uvjerenja i strah od matematike kod gimnazijalaca
Je li matematika bauk? Stavovi, uvjerenja i strah od matematike kod gimnazijalaca // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 6 (2005), 80; 1081-1102 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 165377 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Je li matematika bauk? Stavovi, uvjerenja i strah od matematike kod gimnazijalaca
(Is math something scary? Attitudes and beliefs toward math and math anxiety in secondary school students)
Autori
Arambašić, Lidija ; Vlahović-Štetić, Vesna ; Severinac, Ana
Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 6
(2005), 80;
1081-1102
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
stavovi prema matematici; uvjerenja o matematici; strah od matematike; spolne razlike; usmjerenje gimnazije
(attitudes toward math; beliefs about math; math anxiety; gender differences; educational orientation)
Sažetak
U istraživanju su provjeravani stavovi srednjoškolaca prema matematici, njihova uvjerenja vezana uz matematiku (je li sposobnost za matematiku urođena i je li matematika muška domena), u kojoj je mjeri kod gimnazijalaca prisutan strah od matematike te postoje li razlike u tim varijablama ovisno o usmjerenju izabrane škole i spolu učenika. Analize su provedene na podacima dobivenim od 510 učenika svih četiriju razreda dviju jezičnih i jedne prirodoslovno-matematičke gimnazije. Upotrijebljena su dva mjerna instrumenta: Ljestvica za ispitivanje stavova i uvjerenja prema matematici te Ljestvica za ispitivanje straha od matematike. Rezultati za cijeli uzorak pokazuju da sudionici istraživanja imaju neutralan stav prema matematici, da uglavnom ne vjeruju da su matematičke sposobnosti urođene te da se ne slažu da je matematika više muška nego ženska domena. Usporedba rezultata s obzirom na obrazovno usmjerenje pokazala je da učenici prirodoslovno-matematičke gimnazije imaju nešto pozitivniji stav prema matematici i da manje vjeruju u urođenost matematičkih sposobnosti od učenika jezičnih gimnazija. Kod uvjerenja da je matematika muška domena pokazalo se da se ispitani učenici s time ne slažu, a to neslaganje jače je izraženo kod djevojaka i učenika prirodoslovno-matematičkog usmjerenja nego kod mladića i učenika jezičnog usmjerenja. Strah od matematike na cijelom uzroku slabo je izražen, a s obzirom na gimnazijsko usmjerenje i spol, pokazalo se da je nešto jači kod učenika jezičnog usmjerenja i kod djevojaka. Interakcijski efekti spola i obrazovnog usmjerenja nisu dobiveni niti na jednoj ispitanoj varijabli. Rezultati su komentirani s obzirom na odabir školovanja sudionika i različitom socijalizacijom učenika različitog spola.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus