Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 165330

Rezoniranje adolescenata u linearnim i nelinearnim zadacima proporcionalnosti


Vlahović-Štetić, Vesna; Zekić, Ivana
Rezoniranje adolescenata u linearnim i nelinearnim zadacima proporcionalnosti // Suvremena psihologija, 7 (2005), 2; 215-229 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 165330 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Rezoniranje adolescenata u linearnim i nelinearnim zadacima proporcionalnosti
(Adolesent's reasoning in linear and non-linear proportionality problems)

Autori
Vlahović-Štetić, Vesna ; Zekić, Ivana

Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 7 (2005), 2; 215-229

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
linearni i nelinearni matematički zadaci; iluzija linearnosti; strategije rješavanja problemskih matematičkih zadataka; učenici osnovne škole
(linear and non-linear problems; illusion of linearity; mathematical problem-solving strategies; primary school students)

Sažetak
Ovim istraživanjem provjerena je uspješnost djece u rješavanju linearnih i nelinearnih matematičkih zadataka, utvrđene su strategije koje učenici rabe te je ispitano mogu li učenici uspješno procijeniti točnost svojih rješenja. Ispitano je utječe li izloženost različitim razinama kognitivnog konflikta na mijenjanje rješenja. U ispitivanju je sudjelovalo 40 učenika (22 djevojčice i 18 dječaka) osmog razreda. Podaci su prikupljani polustrukturiranim intervjuom. Variran je način rješavanja zadataka ("na glas" i "u sebi") te redoslijed (prvo linearni ili nelinearni zadaci). Nakon svakog zadatka učenik bi procijenio točnost svog odgovora na ljestvici od 5 stupnjeva. Ukoliko je učenik pogrešno odgovorio izložen je prvo slabijem pa jačem kognitivnom konfliktu. Dobiveni rezultati pokazuju kako na uspješnost djece nije djelovao način rješavanja ni redoslijed zadavanja zadataka. Učenici su značajno uspješniji u rješavanju linearnih nego nelinearnih zadataka ali subjektivno podjednako točnim procjenjuju svoj uradak u obje vrste zadataka. Pri rješavanju nelinearnih zadataka učenici imaju teškoća s razumijevanjem zadatka i stvaranjem točne predodžbe, upadaju u zamku linearnosti i dolaze do pogrešnog rješenja. Suočeni sa slabijim kognitivnim konfliktom reevaluiraju svoje odgovore u linearnim zadacima ali relativno malo u nelinearnim. Tek suočeni sa jačim kognitivnim konfliktom učenici ispravljaju većinu netočnih rješenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0130413

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Vlahović-Štetić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vlahović-Štetić, Vesna; Zekić, Ivana
Rezoniranje adolescenata u linearnim i nelinearnim zadacima proporcionalnosti // Suvremena psihologija, 7 (2005), 2; 215-229 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Vlahović-Štetić, V. & Zekić, I. (2005) Rezoniranje adolescenata u linearnim i nelinearnim zadacima proporcionalnosti. Suvremena psihologija, 7 (2), 215-229.
@article{article, author = {Vlahovi\'{c}-\v{S}teti\'{c}, Vesna and Zeki\'{c}, Ivana}, year = {2005}, pages = {215-229}, keywords = {linearni i nelinearni matemati\v{c}ki zadaci, iluzija linearnosti, strategije rje\v{s}avanja problemskih matemati\v{c}kih zadataka, u\v{c}enici osnovne \v{s}kole}, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {7}, number = {2}, issn = {1331-9264}, title = {Rezoniranje adolescenata u linearnim i nelinearnim zadacima proporcionalnosti}, keyword = {linearni i nelinearni matemati\v{c}ki zadaci, iluzija linearnosti, strategije rje\v{s}avanja problemskih matemati\v{c}kih zadataka, u\v{c}enici osnovne \v{s}kole} }
@article{article, author = {Vlahovi\'{c}-\v{S}teti\'{c}, Vesna and Zeki\'{c}, Ivana}, year = {2005}, pages = {215-229}, keywords = {linear and non-linear problems, illusion of linearity, mathematical problem-solving strategies, primary school students}, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {7}, number = {2}, issn = {1331-9264}, title = {Adolesent's reasoning in linear and non-linear proportionality problems}, keyword = {linear and non-linear problems, illusion of linearity, mathematical problem-solving strategies, primary school students} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font