Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 164640

Razvoj mišljenja i kartografske pismenosti u nastavi prirode i društva


Husanović-Pejnović, Dragica
Razvoj mišljenja i kartografske pismenosti u nastavi prirode i društva // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 1 (2002), 7; 125-132 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)


CROSBI ID: 164640 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razvoj mišljenja i kartografske pismenosti u nastavi prirode i društva
(Developing of the way of thinking and cartography literacy in biology classes)

Autori
Husanović-Pejnović, Dragica

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 1 (2002), 7; 125-132

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
priroda i društvo; kartografska pismenost; prostorno-logičko mišljenje; sistemsko mišljenje
(nature and society; cartographic literacy; spatial and logical thinking; system approach)

Sažetak
Priroda i društvo, kao nastavni predmet u nižim razredima osnovne škole ima istaknutu ulogu u razviju mišljenja, jer učenik spoznaje prostornu stvarsnost koja ga okružuje. Ključno značenje pri stjecanju znanja i sposobnosti iz tog nastavnog predmeta ima ima izbor odgovarajućoh izvora znanja i razvijanje sposobnosti promatranja. Posebno mjesto u razviju mišljenja ima zemljopisna karta koja je svojim sadržajem privlačna i poticajna za analitičko promatranje i upostavljanje misaonih veza između objektivne stvarnosti i topografskih znakova i obratno.. Kartografski znakovi su samo simboli određenih objekata, pojava i procesa na Zemljinoj površini, tek kada se spoje i objasne po zakonima logičkog mišljenja prižaju cjelovitu sliku prostorne stvarnosti. jedino tako učenici mogu pronaći odgovore na brojna pitanja u svezi s izgledom i značenjem prostora, koja obično počinju s upitnim riječima:što (prostorni pojam), gdje (prostorni položaj), koliko (odnoss veličina), zašto (uzrok-geneza), kako (način funkcioniranja), te što ako (problemska situacija).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Geologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0119553


Citiraj ovu publikaciju:

Husanović-Pejnović, Dragica
Razvoj mišljenja i kartografske pismenosti u nastavi prirode i društva // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 1 (2002), 7; 125-132 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
Husanović-Pejnović, D. (2002) Razvoj mišljenja i kartografske pismenosti u nastavi prirode i društva. Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 1 (7), 125-132.
@article{article, author = {Husanovi\'{c}-Pejnovi\'{c}, Dragica}, year = {2002}, pages = {125-132}, keywords = {priroda i dru\v{s}tvo, kartografska pismenost, prostorno-logi\v{c}ko mi\v{s}ljenje, sistemsko mi\v{s}ljenje}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {1}, number = {7}, issn = {0044-4855}, title = {Razvoj mi\v{s}ljenja i kartografske pismenosti u nastavi prirode i dru\v{s}tva}, keyword = {priroda i dru\v{s}tvo, kartografska pismenost, prostorno-logi\v{c}ko mi\v{s}ljenje, sistemsko mi\v{s}ljenje} }
@article{article, author = {Husanovi\'{c}-Pejnovi\'{c}, Dragica}, year = {2002}, pages = {125-132}, keywords = {nature and society, cartographic literacy, spatial and logical thinking, system approach}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {1}, number = {7}, issn = {0044-4855}, title = {Developing of the way of thinking and cartography literacy in biology classes}, keyword = {nature and society, cartographic literacy, spatial and logical thinking, system approach} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font