Pregled bibliografske jedinice broj: 164640
Razvoj mišljenja i kartografske pismenosti u nastavi prirode i društva
Razvoj mišljenja i kartografske pismenosti u nastavi prirode i društva // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 1 (2002), 7; 125-132 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 164640 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj mišljenja i kartografske pismenosti u nastavi prirode i društva
(Developing of the way of thinking and cartography literacy in biology classes)
Autori
Husanović-Pejnović, Dragica
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 1
(2002), 7;
125-132
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
priroda i društvo; kartografska pismenost; prostorno-logičko mišljenje; sistemsko mišljenje
(nature and society; cartographic literacy; spatial and logical thinking; system approach)
Sažetak
Priroda i društvo, kao nastavni predmet u nižim razredima osnovne škole ima istaknutu ulogu u razviju mišljenja, jer učenik spoznaje prostornu stvarsnost koja ga okružuje. Ključno značenje pri stjecanju znanja i sposobnosti iz tog nastavnog predmeta ima ima izbor odgovarajućoh izvora znanja i razvijanje sposobnosti promatranja. Posebno mjesto u razviju mišljenja ima zemljopisna karta koja je svojim sadržajem privlačna i poticajna za analitičko promatranje i upostavljanje misaonih veza između objektivne stvarnosti i topografskih znakova i obratno.. Kartografski znakovi su samo simboli određenih objekata, pojava i procesa na Zemljinoj površini, tek kada se spoje i objasne po zakonima logičkog mišljenja prižaju cjelovitu sliku prostorne stvarnosti. jedino tako učenici mogu pronaći odgovore na brojna pitanja u svezi s izgledom i značenjem prostora, koja obično počinju s upitnim riječima:što (prostorni pojam), gdje (prostorni položaj), koliko (odnoss veličina), zašto (uzrok-geneza), kako (način funkcioniranja), te što ako (problemska situacija).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Geologija